Årets bakning

God morgon!
Nu när dottern sover passar jag på att bläddra igenom lite julböcker för att se om jag hittar något nytt jag vill baka i år. Jag har även kikat runt på olika bloggar och det finns ju hur mycket som helst man egentligen vill göra, men någonstans måste man ändå dra en gräns. Jag kommer inte ha tiden att baka lika mycket som jag gjorde förra året men jag kommer ändå att göra mina favoriter plus någon nyhet. Frågan är vad!?
 
 
Detta är i alla fall ett måste:
Brownies med pepparkaksdeg och choklad (Såhär såg det ut förra året)
Saffransmuffins med mandelmassa (Såhär såg det ut förra året)
Snickers
 
Nyheten då?
Jag hittade ett recept på Rocky road cupcakes hos denna tjej som jag tycker låter otroligt spännande. Hos samma tjej hittade jag även en Kanelströssel-kaka som hon tydligen älskade och det tror jag att jag också skulle göra. 
 
Fasen, det är svårt det här med gränser, jag skulle ju vilja göra allt :)
 
Vad är ett måste att baka hos er till jul?
 
 
 

Postat av: Sara

ÄNTLIGEN ÄR DU TILLBAKA! :D följde din blogg förra året och har saknat dina julinlägg. Nu kan jag sova gott igen!

Svar: Men åh, tack! Vad snäll du är!! :)
Amandas jul

2013-10-09 @ 10:57:44
Postat av: Ellinor

Jag måste alltid baka Leilas chocolate crackles till jul. Jag har ansvar för julfikat varje år men får se hur mycket det blir i år, denna julen är också min första som mamma :)

Svar: Åh, det har jag aldrig hört talas om, ska google, tack för tipset! :) Men grattis, vad kul! Ja, man hinner inte med lika mycket när man har en liten bebis men jag funderar på att åka över till hennes mormor så får dom mysa medans jag bakar :)
Amandas jul

2013-10-09 @ 14:44:13
Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Prova att köra på Rocky Road Fudge istället för vanlig Rocky Road, den är mjukare och inte lika, lika, mastig :) Supergod hur som! Jättegott annars att krossa polkagris, ta rice crispies och blanda med smält vit choklad och göra bräck av! Himla gott :)

Svar: Gjorde Rocky road fudge förra året och det var gott, men jag gillar ändå det lite mastigare orginalet ;) Det andra lät supergott, tack för tipset! :)
Amandas jul

2013-10-09 @ 22:35:23
URL: http://ljuvajul.blogg.se
Postat av: Liza

Jag ahr en hel jul-lista på allt som ska bakas och lagas! Får se vad jag hinner med tillslut bara :) Älskar att läsa om alla era tips och recept! Man lyckas alltid trycka in ngt mer under tidens gång! :)

Svar: Älskar listor :) Ja, visst är det härligt med inspiration! :)
Amandas jul

2013-10-10 @ 22:44:05
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.