Snickerskakor

God kväll!
Vad kul att se ni att ni uppskattar mina recept. Igår hade jag nästan 2000 unika besökare på bloggen. Lussebullsreceptet gillades verkligen :) Hoppas ni fortsätter att läsa för det kommer att komma fler recept framöver självklart!
 
Godis till exempel....
Alla har vi vårat favoritjulgodis och dessa är mina favoriter - SNICKERSKAKOR. Så enkla att göra men ändå så fruktansvärt goda. Vilket godis är din favorit?
 


Snickerskakor:
Ingredienser:
1 burk jordnötssmör crunchy
2 dl sirap
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
9-10 dl special K flingor
200 g mjölkchoklad 
 
Gör såhär:
Smält jordnötssmör, sirap, socker och vaniljsocker tillsammans i en kastrull på svag värme. Det ska INTE koka.
Krossa flingorna och rör ner i smeten.
Bred ut smeten i en bakplåtspappersklädd form (ca 20x20 cm) i kylskåpet för att svalna.
Smält sedan chokladen över vattenbad och bred ut över kakan. Ställ åter igen in plåten i kylskåpet.
När kakan svalnat, skär i rutor.
 
Jag brukar göra dubbelsats och använder då en stor plåt. Det kan aldrig bli för mycket snickers ;)

Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

åh det är ju så gott

Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Men så galet gott det där såg ut!!

PS - Du missar väl inte att tävla i min härliga julkalender - idag tävlar jag ut ett smyckes set för 1100 kr från underbara Regina Gräns och redan imorgon bitti öppnar jag en ny lucka med en ny härlig tävling!

2015-12-09 @ 21:42:26
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/
Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Mums :)

2015-12-10 @ 19:06:24
URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/
Postat av: elin stridh

sååå gott! :D

2015-12-10 @ 19:09:41
URL: http://elincecilia.com/
Postat av: Anonym

Hur mycket jordnötssmör, finns ju både små och stora burkar.

2016-01-12 @ 11:36:29
Postat av: Angela

Hej Amanda!
Jag tycker det ser så härligt ut på din blogg med alla julbilder. Det är min favorithelg också och jag sjunger ofta julvisor redan i september för att det är så mysigt att se fram emot julen. =)

Snickersreceptet är tokigt gott. Jag har själv provat att göra en rawfood variant som också är väldigt god. Det är en nyttig variant av det vanliga receptet, men inte desto mindre god.

Det skall bli kul att prova några av dina recept. Har du provat någon lite nyttigare kaka eller godis någon gång...typ rawfood eller liknande? Det är alltid kul med ny inspiration.

Jag hoppas du får en fin dag,
Angela

2016-01-20 @ 10:14:06
URL: http://angelasheaven.com/sv/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.