Saffransbullar på 10 olika sätt

EN månad kvar till julafton och EN vecka kvar till december. Är det bara jag som inte riktigt hänger med? Nu börjar tiden som går så otroligt fort och snart är det nyårsafton och vi skålar in det nya året. Det är också den mysigaste tiden på året så vi får försöka njuta :)
 
Har ni inte bakat saffransbullar än så är det dags nu. Här är ärligt talat bullarna snart slut och jag överväger att baka ännu en sats innan advent så det finns fram till jul. Snubblade över ett otroligt härligt klipp igår hos Fredriks fika när vi pratar om just lussebak. För er som följer Hela Sverige bakar känner säkert igen den här härliga killen som kom tvåa i förra årets program. Hans bakglädje skulle gett honom förstaplatsen om ni frågar mig :)
 
I alla fall, i detta klipp bjussar han både på ett saffransbullsrecept, visar hur man formar saffransbullar på olika sätt och bjuder även på lite dans. Allt i ett klipp ;) Jag blev i alla fall både inspirerad och glad av klippet, för ser inte degen gudomligt härlig ut!?
 
 

Postat av: Martina - Jultiden.blogg.se

Håller med, tiden bara skenar iväg trots att det känns som att den går långsamt :)

2014-11-24 @ 20:11:58
URL: http://jultiden.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.