PRIMA Julsnaps 2013

För ett par dagar sedan hämtade jag ut ett paket med PRIMA Julsnaps 2013 som jag har fått prova. Det är för 20:e året i rad som en speciell julsnaps lanseras och kryddmästaren Jonas Odland har varit med hela 19 gånger. Jag är imponerad över att det finns så många variationer. Hur lyckas man komma på en helt ny julsnaps 20 gånger liksom!?
 
 
För det första, titta bara på flaskan, hur fantastiskt vacker är inte den då? Designen känns lyxig, inbjudande och framförallt julig. När det gäller smaken säger Jonas Odland såhär:
"– Årets julsnaps är lätt att tycka om, oavsett om du är en rutinerad snapsdrickare eller novis på området. Den har en traditionell bas med spännande inslag av citrus i form av bland annat apelsinblommor, en ingrediens som traditionellt inte har använts för att krydda snaps."
 
Och ja, jag hör inte till kategorin "rutinerad snapsdrickare" så det var lite extra roligt att smaka och se om Jonas verkligen levde upp till de förväntningar han skapat hos mig. 
 
Gjorde han det då? Japp, utan tvekan. Det var inte bara flaskan som fångade mitt intresse utan även smaken. Årets smak är väldigt mycket citrus eller vad sägs om pomeransskal, citronskal och apelsinblommor? Snapsen avrundas med russin och sherry vilket ger en väldigt fin eftersmak. Jonas Odland har kämpat för att snapsen ska passa till flera rätter på julbordet och utan att ha druckit den till julmaten så kan jag faktiskt säga att han lyckats. Den passar nog precis lika bra till sillen som till någon god efterrätt.
 
Jag är imponerad helt enkelt och ser fram emot att bjuda familjen på snaps när det vankas julbord. Då kommer jag definitivt att bli favoritdottern ;)
 
 
PRIMA Julsnaps 2013 produceras i en begränsad upplaga och finns till försäljning från och med 1 oktober i Systembolagets beställningssortiment. En flaska om 500 ml kostar 206 kr och artikelnumret är 86328.

Postat av: Johanna

Snygg flaska!

Svar: Ja, visst är den! :)
Amandas jul

2013-09-23 @ 21:05:37
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: Lisas Vinterland

Sjukt snygg flaska! Men innehållet kan jag inte tycka om, har inte riktigt lärt mig det goda i alkohol, haha..

Svar: Ja, visst är den! Hehe, nä, men det är väl bara bra det :)
Amandas jul

2013-09-23 @ 22:11:00
URL: http://lisasvinterland.blogspot.com
Postat av: Jul hos Linda

Vacker flaska! Här i Finland har vi ju inte traditionen med julsnaps, i alla fall inte kryddad sådan :) Men den där lät ju riktigt god.

Svar: Ja, eller hur! :) Inte? Låter tråkigt, men ni har säkert mycket annat gott ;)
Amandas jul

2013-09-24 @ 06:32:05
URL: http://julhoslinda.blogg.se
Postat av: Emmas Jul

Åh vad kul flaska, den passar bra på julbordet ( Även om jag inte själv dricker ur den)

Svar: Ja eller hur :)
Amandas jul

2013-09-25 @ 07:24:38
URL: http://fames.se/emmasjul/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.