Fyndat i frysen...

Hej på er!
Imorse var det sådär "höstdimmigt" ute och hade jag inte haft en bebis som var vrålhungrig så hade jag gått ut och tagit några kort. Men men, det blir väl riktigt höstigt utomhus snart så jag hinner nog med ;)
 
Vad har hänt sen senast? Jo, jag har hunnit med att dricka årets första glögg. Jag hade kvar två flaskor av Kiviks glögg och eftersom kvällarna är så pass kyliga nu var det mysigt att värma på en kopp. Jag ser dock fram emot lite godare glögg men det får vänta ett par veckor.
 
Igår fyndade jag här hemma i frysen. Förra året frös jag ner en påse saffransklipp som vi aldrig hann äta upp så jag tog upp påsen för att tina igår och dom var fantastiskt goda trots ett par månader i frysen. Jag ser dock fram emot att få baka egna lussebullar men även det får faktiskt vänta ett par veckor, eller ja, månader ;)
 
Hur har ni det? Har ni fått någon höst där ni bor?
 
 

Postat av: Vanna

Jodå, i Borås börjar hösten komma så smått.. Ganska varmt än dock, tyvärr ;)

Svar: Det är varmt här med om dagarna, men det slår nog om snart :)
Amandas jul

2013-09-09 @ 19:17:26
Postat av: Jessica

Nä, ingen höst alls. I går var det 28 grader och högsommar. Men i dag såg jag ett rött lönnlöv. PÅ nyheterna sa de dock att värmen är över på onsdag, så det blir nog höst här också till slut ;)

Svar: Oj, 28 grader i september är det nog många som inte tackar nej till ;) Det slår nog om snart, ja :)
Amandas jul

2013-09-09 @ 20:50:48
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: JULBLOGGEN - Lisas Vinterland

Här är det full höst :) Gula löv överallt, men mest på marken. Kalla nätter och kvällar, men ändå kring 20 på dagarna. Och inget regn på knappt hela sommaren eller hösten.. önskar att det ska braka loss och bli riktigt ruskväder faktsikt :)

Svar: Låter underbart! :) Vi har också kalla nätter men som du skriver så är det fortfarande varmt om dagarna. Längtar jag med tills det blir lite höstigare :)
Amandas jul

2013-09-10 @ 13:03:40
URL: http://lisasvinterland.blogspot.com
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Nja, här är det mest dimma, men på nätterna har det blivit lite kyligare.
Trevlig helg! (Och snart kommer julen ;)

Svar: Vi har också haft en hel del dimma och det är ju mysigt det med :) Detsamma!
Amandas jul

2013-09-13 @ 10:13:28
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.