Årets första julmust

Hej!
De senaste dagarna har det varit riktigt ruggigt utomhus. Regnet har öst ner och då har också automatiskt graderna sjunkit. Nu är det inte längre någon sensommarvärme utan nu är hösten verkligen här, vilket jag faktiskt uppskattar. Snart är det både te- och glöggsäsong :)
 
Idag var jag och dottern iväg till hennes morfar för att hälsa på. I hans kylskåp hittade jag JULMUST!? Ja, tydligen hade han kvar en flaska Bjäre julmust sedan förra året och jag fick mer än gärna dricka den. Eftersom det var en plastflaska hade smaken försvunnit lite, men den smakade och framför allt doftade fortfarande julmust och skummet var det absolut inget fel på. Attans, jag skulle ju inte börja såhär tidigt...:)
 
För övrigt har jag varit på Dollarstore några gånger den senaste tiden eftersom de alltid brukar slänga upp sina julsaker vid just den här tiden på året. Jag såg dock inte ens en antydan till att julsakerna är på väg så det är lite trist. Dollarstore här har dock haft julmust till salu ända sedan förra julen, haha. Jag har dock lyckats hålla mig ifrån dessa för man kan ju faktiskt inte ha jul året om ;)
 
 

Postat av: Johanna

Jag sitter och fryser, lite glögg skulle sitta fint! Men jag tror jag satsar på en kopp te ikväll istället!

Svar: Ja, visst vill man trots allt vänta med glöggen litegrann? :) Te funkar lika bra!
Amandas jul

2013-09-18 @ 21:04:23
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: Johanna - Mitt vinterland

Åh så gott med must!

Svar: Ja, man har längtat om jag säger så :)
Amandas jul

2013-09-18 @ 21:30:02
URL: http://mittvinterland.blo.gg
Postat av: Jessica

AVIS!

Svar: :)
Amandas jul

2013-09-19 @ 06:18:33
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Annika

Jag har sparat två backar med Nygårda julmust sen förra julen i källarförådet. Känns extra speciellt nu när glasflaskorna verkar försvinna.....

Svar: Åh, lyllos dig! :) Håller med, supertråkigt det där med glasflaskorna...
Amandas jul

2013-09-19 @ 09:25:41
Postat av: Victorias Jul

Jag brukar försöka hålla mig med att smaka och baka juliga saker men det är svårt ibland. Som tur är finns det inte julmust på någon affär som jag handlar i redan så jag slipper bli frestad

Svar: Ja, jag tänkte vänta jag med men kunde inte hålla med när jag blev serverad :) Men nu tar det nog ett tag till nästa glas
Amandas jul

2013-09-19 @ 10:22:56
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Elin

Åhh så gott! Längtar tills julmusten börjar säljas, men jag kan nog ändå vänta några veckor till.. men åh så gott det kommer bli! :)

Svar: Jag längtar också tills den finns tillgänglig heeela tiden :)
Amandas jul

2013-09-19 @ 11:55:58
URL: http://elinsjulmys.blogg.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.