Årets julkaffe från Zoégas

God morgon!
Helgen kunde inte ha börjat bättre än med ett kaffepaket i brevlådan. Det var inte vilket kaffe som helst heller utan årets julkaffe från Zoégas. Varje år sedan 25 år tillbaka har Zoégas gjort sitt julkaffe och det är nya smaker varje år, i år har det toner av mörka bär och choklad.
 
 
Förra året hade julkaffet toner av svarta vinbär och mandel och vad jag tyckte om det kan ni läsa om HÄR. I år är det som sagt mörka bär och choklad och känner man efter riktigt noga så tycker jag att chokladsmaken kommer fram i eftersmaken. Det är inga tydliga smaker av någonting men det är det ju sällan när det handlar om kaffe. 
 
Jag gillade förra årets förpackning bättre eftersom den var röd och mer julaktig. Årets förpackning känns lite för "mörk" för min smak trots att texten i år är bättre och att det står "JULKAFFE" klart och tydligt. Det är dock smakerna som räknas och då gillar jag nog årets snäppet bättre än 2012-kaffet. Det är ett fylligt och gott kaffe med mycket smak och för mig som gillar just smakrikt kaffe är det ju helt suveränt.
 
Zoégas rekommenderar kaffet till en chokladtryffel smaksatt med kanel eller en chokladfondant serverad med varma hallon. Jag tycker den fungerade alldeles utmärkt till frukostens tomtegröt :)
 
 

Postat av: monicasfiske.blogg.se

Åh. det måste jag testa! :)

Svar: Ja men gör det :)
Amandas jul

2013-10-26 @ 13:50:51
URL: http://monicasfiske.blogg.se/
Postat av: Jossan

Haha, är detta världens mysigaste blogg tro? :)

Svar: Haha men tack :)
Amandas jul

2013-10-26 @ 17:00:47
URL: http://morotenpeter.blogg.se
Postat av: Denise - Min Glittriga Jul

Detta kaffe måste man prova :)

Svar: Ja det tycker jag :)
Amandas jul

2013-10-26 @ 17:41:52
URL: http://www.minglittrigajul.blogg.aes
Postat av: Jossan

Det lät gott, måste provas :)

Svar: Ja, det tycker jag :)
Amandas jul

2013-10-26 @ 20:58:36
URL: http://jostesjul.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.