Ostiga nyheter från Arla

Vi är ostälskare i vår familj. Helst ska det vara smakrik ost som till exempel prästost och jag har svårt för sån där ost som inte smakar något, typ edamer och hushållsost. För ett tag sedan hämtade jag ut ett paket med ost. Det var Arlas nyheter som jag fått prova. Fyra ostar som lagrats i hela 18 månader. Kvibille Präst, Grevé, Herrgård och Cheddar. 
 
 
Nu när alla ostar smakats kan jag äntligen ge mitt omdöme. Redan efter första osten märkte jag hur smakrik den var. Detta var prästosten så det var ju faktiskt inte så konstigt. Jag hade förväntat mig ganska milda smaker när det gällde de andra men nej, även dessa var väldigt smakrika....och GODA.
 
Sedan tycker jag även att ostarna fungerade till väldigt mycket. Självklart är det gott med ost på mackan, det vet ju alla, men dessa ostar passade även bra på pepparkakor och i mat. Framförallt cheddarosten skulle jag vilja rekommendera i matlagning. Jag rev över osten på min ugnspotatis men jag skulle kunna tänka mig att den passar bra även i till exempel köttfärsbiffar.
 
Jag tycker även att ost och jul hör ihop och utan ost på julbordet blir det liksom inget riktigt julbord. Dessa smakrika ostar som jag tidigare skrev är lagrade i hela 18 månader har en fantasisk smak och passar därför alldeles utmärkt på just julbordet...eller på mackan....eller på maten.....eller på pepparkakan....
 
 

Postat av: Camilla

Åh vad gott! I loooove ost! Var certifierad ostprovare åt Falbygdens tidigare, det var en riktig dröm :D

Svar: Åh, vad kul! :) Det vore ju något det! :)
Amandas jul

2013-11-26 @ 10:12:10
URL: http://radhuslivet.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.