Julknäcke

Det är många saker som är ett "måste" på julbordet enligt mig. En av dessa saker är julknäcke och då finns det ju lite att välja på. För ett tag sedan hämtade jag ut ett paket med Julknäcke från Leksands knäckebröd. Jag fick samma paket förra året men i år såg det ändå lite annorlunda ut eftersom det lilla paket fått en ny, fräschare kostym.
 
 
Detta knäckebröd är otroligt sprött och gott och det smakar JUL. Julknäcket med smak av kryddpeppar och nejlika har en fantastisk doft av just dessa två ingredienser, medans det stora knäckebrödet smakar lite mer "traditionellt" julknäcke. Leksand Knäckebröds julknäcke är i vilket fall som helst favoriten här hemma.
 
Detta julknäcke finns på de flesta livsmedelsbutiker och passar både med lite smör och en ostskiva på, men allra bäst tillsammans med skinka och senap såklart. Det får dock bli om ett par veckor :)
 
Har ni julknäcke på erat julbord?
 
 

Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Oh, ja. Vi måste ha julknäcke för det är en av mina absoluta favoriter på julbordet! Det och julskinka med ett glas julmust måste vara det bästa som finns :)

Svar: Ja eller hur! Sååå gott :)
Amandas jul

2013-11-05 @ 09:27:29
URL: http://ljuvajul.blogg.se
Postat av: ♫♪ sandra - en musikblogg

härlig blogg!

Svar: tackar :)
Amandas jul

2013-11-05 @ 13:12:38
URL: http://www.sandramusic.spotlife.se
Postat av: Lisas Vinterland

Smaskens! Tycker mycket om knäckebröd, julskinka och så lite senap på det :) Passar bra ihop! Däremot äter jag sällan julknäcke, vi brukar aldrig ha det hemma, äter alltid smörgåsrån till julbordet! Och så har vi lokalt tunnbröd som bakas i byn brevid :)

Svar: Förstår det :) Åh, tunnbröd är så gott, allra helst när det är lokalt!!
Amandas jul

2013-11-05 @ 19:27:47
URL: http://lisasvinterland.blo.gg
Postat av: Vanna

Ja det har vi alltid till jul! Men mitt favvo knäcke är ändå Kanelknäckebrödet från Wasa. MMMMMM som godis <3

Svar: Ja, det älskar jag med, är som att äta godis fast knäckebröd :D
Amandas jul

2013-11-05 @ 22:31:49



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.