Jul hos Kronans Droghandel

Hej på er!
En vecka kvar till självaste julafton....nu är det bara slutspurten kvar ;)
 
Även i år dök det upp ett paket från Kronans Droghandel med ett urval av deras julsortiment. Som jag tidigare skrivit gillar jag att Apotek runt om i landet tar fram egna julprodukter för det känns på något sätt som att dessa produkter har mer kvalité än de man handlar på den vanliga affären. Nu vet jag i och för sig inte om detta är sant, men det är så det känns för mig.
 
I alla fall....
Julsortimentet är brett och det var produkterna här nedan som jag fick hem.
 
 
Förutom ett helt gäng produkter låg det ett par recept med också. I varje recept fanns det en eller flera ingredienser från just Kronans Droghandel. Jag fick som sagt prova deras julsortiment även förra året så vissa av produkterna har jag redan smakat medans vissa för mig är helt nya.
 
Det jag tyckte var mest spännande var lakritsstången, vilket jag faktiskt aldrig tidigare hört talas om. Till denna fick jag med ett recept på  lakritskola som jag funderar på att prova. Till detta behöver man även glykos som också följde med i paketet. Glykos förhindrar att till exempel kola ska sockra sig och är därför väldigt användbar vid just juletid när man gör mycket kola och knäck.
 
Chokladtryfflarna och Tiramisumandlarna är goda, och då menar jag verkligen riktigt goda. Sådär lyxiga så man kan häva upp dom i en skål och ta fram till dessertbordet efter julmaten. Jag tycker att både te och kaffe passar alldeles utmärkt till fikat och framförallt kaffe är ju gott till choklad. "Ljus mörkrost" låter spännande och även detta är en nyhet som jag inte fick förra året. Teérna har jag sedan tidigare och gillar man té, gillar man definitivt dessa också.
 
Den lilla flaskan med glöggkrydda späder man ut med en vinflaska, värmer upp och vips så har man en god glögg. Den andra lilla flaskan som innehåller pepparmyntolja används vid smaksättning av bakverk och godis. Saffranet kan man ju göra lite vad som helst med och det fungerar året om för den som även gillar saffran i matlagning. Annars är ju lussebullar det vanligaste.
 
Till sist har vi senapen som är så förbaskat god. En höjdare på julbordet, helt klart.
 
 

Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Åh vilket roligt paket :)

2013-12-17 @ 19:22:40
URL: http://dolphin.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.