Julgodis kit

Som jag visat tidigare så fick jag ett julgodis kit från Tårtdecor för ett tag sedan och idag bestämde jag mig för att prova på att göra lite godis. Kitet innehöll fyra olika färger på choklad som man smälte i spritspåsar i mikron. Sedan fick man med hjälp av en pensel försöka pensla på detaljerna i de formar som följde med. Efter detta hällde man på resten av den smälta chokladen, la i klubbpinnarna och la formarna i frysen tills allting stelnat. Det följde även med påsar att slå in klubborna med så det kändes ju extra lyxigt :)
 
I början var det ganska krångligt att få det att bli snyggt och det krävde verkligen tålamod. Det tog dock inte alls lång tid innan jag kom in i det och det var riktigt kul att fippla med chokladen och formarna och det tog över två timmar att få klart allting, vilket jag bara ser som positivt.
 
Detta är absolut någonting jag rekommenderar till alla som tycker om att pyssla och göra godis. Resultatet blev snyggt och hade jag haft ännu bättre tålamod hade det nog blivit ännu snyggare ;)
 
Chokladen smakade för övrigt väldigt bra, och det är ju alltid ett plus :)
 
Kitet går att köpa HÄR för 159 kronor.
 
 

Postat av: Kamilla

Men mums!!
En sån kanske man skulle köpa på sig :)

Svar: Det tycker jag absolut! :)
Amandas jul

2012-10-20 @ 22:30:07
URL: http://sotjul.blogspot.se/
Postat av: Jenny

Fint det blev! Ser kul ut :-)

Svar: Tack så mycket! :) Ja, det var kul!
Amandas jul

2012-10-20 @ 23:48:04
URL: http://nikitasplace.wordpress.com
Postat av: christmas

Ser riktigt gott ut! Kanske man skall testa detta!?

Svar: Det tycker jag absolut! :)
Amandas jul

2012-10-23 @ 10:17:48
URL: http://falksonchristmas.cybersite.nu/
Postat av: Kristina

Väldigt juligt! Jag ska testa att göra eget julgodis i år.

Svar: Eller hur! Det gör du rätt i.
Amandas jul

2012-11-03 @ 10:42:01
URL: http://www.julgodis.com



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.