Saffranskoma

Saffranskoma, kan man få det mån tro? Detta blev en riktig saffranslördag i alla fall..
 
I förrgår hämtade jag ut ett stort paket med en massa godsaker jag fått från Skogaholm. Det var vörtbröd, lussekatter, saffransklipp, saffranslängd och pepparkaksdeg i paketet och vad passade då bättre än att bjuda över svärföräldrarna på en fika idag? Dom blev mäkta imponerade när dom såg fatet jag dukat fram. Förutom det smaskiga vörtbrödet som fick bli en del av frukosten imorse, och pepparkaksdegen som fortfarande väntar i kylskåpet så dukade jag fram saffransbrödet jag fick. Förutom katterna, klippen och längden så blev det även några tryfflar som jag fick från Åre Chokladfabrik och pepparkakor som Gille skickade. 
 
Jag rekommenderar verkligen både vörtbrödet och allt saffransbröd från Skogaholm. Saftigt, gott och mycket saffranssmak. Helt perfekt när man inte orkar baka själv, och jag tjuvstartar hellre med köpta lussebullar än egengjorda ;)
 
En riktig superfika alltså, och ja, mätt är bara förnamnet :)
 

Postat av: Liie

Åh vad gott! Jag kör alltid köpt bröd, är alltid för lat för att baka.

2012-11-17 @ 18:04:09
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Alexandras jul- Nu är det jul igen

ojojojoj vad smaskigt! Vill ha ha ha!=D Önskade jag också fick sådana paket hem!

Sv: ja känns skönt att vara en bit på vägen med julklappar=) Är du klar?

Svar: :) nä, hälften kvar ungefär, men tror ändå jag har allt under kontroll, tänkte ta resten vid nästa lön :)
Amandas jul

2012-11-17 @ 20:43:48
URL: http://alexandrasjul.blogspot.se
Postat av: Emma Ivarsson

Får du allt gratis :o

Svar: Ja, det får jag.
Amandas jul

2012-11-18 @ 11:12:35
URL: http://emmasjulkalender.blogspot.se/
Postat av: Emma says

meeen åh vilket paket, haha, hade jag inte tackat nej till! sweet!!!

Svar: förstår det, var mums! :)
Amandas jul

2012-11-18 @ 13:35:54
URL: http://emmasays.se
Postat av: anette carlsson

Jag gillar supermycket det röda fatet :)

Svar: Jag med! Budade hem det på tradera faktiskt :)
Amandas jul

2012-11-19 @ 19:25:14



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.