Mikroknäck

Hej på er!
Igår blev det årets första knäck och eftersom jag fått bland annat glykossirap från Dansukker ville jag ju självklart prova den. Knäcken gjordes i mikrovågsugnen och var lätt som en plätt att göra. Hade inte förväntat mig speciellt mycket av en mikroknäck men det blev faktiskt riktigt smarrigt :)
 
 
Mikroknäck (Ca 30 st)
Ingredienser:
½ dl vispgrädde (jag använde laktosfri grädde från Valio)
1 dl Dansukker strösocker
3/4 dl Dansukker ljus sirap
1/4 dl Dansukker Glykossirap
1 tsk pepparkakskrydda
Hackad mandel
 
Blanda vispgrädde, socker, ljus sirap, glykossirap och pepparkakskrydda i en mikrosäker glasskål och koka i 7-8 minuter på full effekt (600-700 w). Skeda upp i pappersformar (gärna dubbla) och strö över lite hackad mandel i varje form. Ställ kallt för att stelna.
 

Postat av: thea

Knäck är ju så himla gott, bakade ingen knäck förra året men jag får ta igen det i år och baka dubbelt så mycket! :p

Svar: Ja, det tycker jag absolut :D
Amandas jul

2012-11-22 @ 15:15:35
URL: http://tthea.blogg.se
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Enkelt och gott :D

2012-11-22 @ 21:46:51
URL: http://emelieschristmas.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.