Kardemummamuffins med kanelfrosting

Först och främst måste jag få säga att jag hoppas att alla julbloggare som var på bloggträffen idag har/har haft superkul på Skansen! Önskar jag själv kunde varit med, men förhoppningsvis blir det nästa år istället :)

Jag bakar var och varannan dag nu för tiden eftersom jag fått så mycket roligt att testa i bakningen. Igår gjorde jag och systerdottern på fyra år kardemummamuffins med kanelfrosting. Jag använde MixWell muffinsmix, men har ni inte denna är det bara att göra muffins efter eget grundrecept och sedan tillsätta två tsk kardemumma i smeten. In i ugnen och låt dom sedan svalna innan frostingen ska på.
 
Kanelfrostingen gjorde jag enligt detta recept: (Räckte till ungefär 10-12 muffins)
150 g philadelphiaost
60 g smör
4 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
2 tsk kanel
 
Vispa ihop med elvisp och kyl gärna i kylskåpet någon timme innan den används.
 
Ja, när muffinsarna svalnat helt och frostingen blivit kall så är det bara att köra. Självklart går det att bre på frostingen med en kniv eller slickepott, men finast blir det om man har riktiga spritspåsar och tyllar, jag använde mig utav dom jag fick från Tårtdecor. När frostingen tagit plats på muffinsarna är dom egentligen klara och går att äta. Jag har dock fått en massa paket strössel och dekorationer från Toja Import som jag gjorde dessa cupcakes extra fina med. Eller ja, det var rättare sagt systerdottern som dekorerade med en hjälpande hand från mig. Hon var alldeles förtjust när hon höll på och nog tycker jag att resultatet blev fint med tanke på att hon enbart är fyra år :)
 

Postat av: Annas Strålande Jul

De ser verkligen supergoda ut! Måste testa någon gång.

Svar: Ja, gör det! :)
Amandas jul

2012-11-23 @ 23:34:02
URL: http://julstralandejul.blogspot.com



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.