Jul hos Kronans Droghandel

För ett tag sedan fick jag ett pressmeddelande från Kronans Droghandel som handlade om deras julprodukter. Inte långt därefter fick jag hämta ut ett paket med dessa produkter. Detta är utan tvekan produkter med kvalité och det ska bli riktigt kul att få testa dom :)
 
 
Chokladtryfflar, tiramisumandlar och chokladkulor säljs i påsar om 150 g och kostar 39,50 kr. Det jag tycker låter mest spännande är självklart tiramisumandlarna som jag tror passar alldeles ypperligt till julkaffet jag har här hemma. Fina påsar med en inbjudande innehåll.
 
Kronans Droghandeln saffran kostar 35 kronor/påse och här snackar vi kvalité från början till slut. Jag har precis gjort saffranspannacotta igen med detta saffran och det ska bli intressant att smaka hur detta saffran är.
 
Glöggkryddan säljs i en liten flaska på 25 ml för 39,50 kr. För att göra egen glögg blandar man 15 ml av glöggkryddan med rödvin och socker och värmer upp. Lätt som en plätt, och det ska absolut provas på här hemma.
 
Pepparmyntoljan kostar även den 39,50 kr men innehåller enbart 10 ml. Som jag har förstått det så är dock pepparmyntolja väldigt drygt, och passar perfekt i bakverk och julgodis.
 
Flytande glykos används vid kokning och för att förhindra att hemlagad kola, knäck, karameller och annat sött och gott ska sockra sig. För 50 ml får man betala 39,50 kr.
 
I år finns det tre olika teer att köpa hos Kronans Droghandel och för mig som ÄLSKAR te är detta hela perfekt. Årets teer heter "Vintersaga", "Vintereld" och "Vinterdröm". Det är ett svart, ett rött och ett grönt te. Perfekt för kalla vinterkvällar. Varje te kostar 39,50 kr för 100 g.
 
Den belgiska chokladen säljs i mindre lådor på 114 g och kostar 69 kronor. Asken är fylld med belgiska praliner och marmorerade snäckor och vill man inte trycka i sig allting själv är det ju även en perfekt julklapp.
 
Till sist har vi senapen. Jag gillar den lite annorlunda burken och jag kommer att spara denna till julbordet eftersom jag är övertygad om att senapen är helt underbar på en skinkmacka. Senapen säljs i två olika storlekar. Den stora burken på 280 g kostar 69 kronor och den lite mindre på 175 g får man betala 39,50 kronor för.
 
Ni hittar samtliga produkter på erat närmsta apotek :)

Postat av: ALICIA FRANZÉN

Fin blogg! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Amandas jul

2012-11-26 @ 17:00:08
URL: http://aliciafranzen.blogg.se
Postat av: Johanna

vilka mysiga och rolika produkter! jag älskar olika sorters senap på julbordet så får väl springa dit och köpa mig en burk då :)

Svar: Ja, alltid kul med nya julprodukter :) Ska bli spännande att prova senapen!
Amandas jul

2012-11-26 @ 20:09:17
URL: http://arildsdottir.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.