Julbord och snickerskakor

God morgon!
Tänkte bara säga att jag vet att jag nått 200 följare på bloglovin (TACK till er!) och självklart kommer jag att hålla mitt löfte om att lägga upp en bild på mig själv. Detta kommer dock ske lite senare i helgen eftersom jag åker iväg till Sundsvall om några timmar för att äta julbord med sambon och hans jobb.
 
För övrigt tror jag att jag är klar med allt julbak och godistillverkande detta år och det känns skönt. Jag hade planer på att göra några tryffelsorter också, men eftersom det är julafton om en vecka och frysen redan är full känns det onödigt. Lika bra att äta upp det vi har och sedan påbörja ett nytt liv efter nyår :)
 

Sista godiset jag gjorde var mina favoriter - snickerskakor. Receptet är enkelt och resultatet är UNDERBART.
 
Snickerskakor 
Ingredienser:
1 burk jordnötssmör
2 dl sirap
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
9-10 dl special K flingor
Ljus blockchoklad
 
Gör såhär:
Smält jordnötssmör, sirap, socker och vaniljsocker tillsammans i en kastrull.
Krossa flingorna och rör ner i smeten.
Bred ut smeten på en bakplåtspappersklädd plåt och ställ i kylskåpet för att svalna.
Smält sedan ljus blockchoklad och häll över kakan. Ställ åter igen in plåten i kylskåpet.
När kakan svalnat, skär i rutor.
 

Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Ja de är bara så goda!
Och barnens favoriter också!

Svar: Ja, det håller jag verkligen med om :)
Amandas jul

2012-12-14 @ 10:29:29
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/
Postat av: EMMAS!

gott:D

2012-12-15 @ 14:18:43
URL: http://eemma.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.