Julgodis.

Jag slutade tidigt idag och när jag kom hem hade mamma hunnit baka sina vanliga "julkakor" - gaffliner, kolasnittar och chokladsnittar. Hon hade även köpt hem en massa ingredienser till julgodis men berättade att hon var så trött och less på att baka så hon inte orkade mer. Detta gjorde att jag självklart tog mig an uppdraget att fixa fram lite gott julgodis såhär på måndagen. 

Hittade ett smarrigt recept i Amelia jul - mjölkchokladtryffel. Det var lite trixigt och en del väntan (i kyl och frys) men jag lyckades och det blev riktigt gott.



Därefter gjorde jag ännu en nyhet - mandeltoppar. Dom var betydligt enklare att göra men var enligt mig inte direkt någon smaksensation. Jag gillar inte ingefära och dessa innehöll syltad ingefära så det kan ju bero på det. Mamma gillade dom i alla fall..



Till sist gjorde jag det bästa julgodiset jag vet och som vi gör VARJE år - snickers. Finns det något godare och kan man egentligen misslyckas? Plåten ligger fortfarande på stelning och jag har inte hunnit skära upp dom i bitar, därav bilden.


Postat av: Lina

Det är så mysigt att göra julgodis :)

2011-12-05 @ 21:42:04
URL: http://www.sagojul.blogspot.com
Postat av: Pia

Åh, vad gott det ser ut! Håller med om att Snickers godis för det mesta är godast!

2011-12-06 @ 21:30:54
URL: http://www.presenttips.com/
Postat av: Neha

Muums:D

2011-12-08 @ 00:21:08
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Evah

Mm vad gott det ser ut. :)

2011-12-08 @ 15:19:46
URL: http://Evaaaahs.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.