Tre månader kvar till julafton

Tre månader kvar till julafton.......
"Vanliga" människor har inte ens börjat tänka på julen än men jag och många andra har haft jul i huvudet i flera veckor redan. Man funderar dagligen på vad som ska bakas, hur huset ska pyntas och hur saker och ting ska dekoreras. Ni kan kalla det framförhållning, inte galenskap ;)
 
Enligt källor ska ju julmusten dyka upp till veckan också i butikerna. Förra året hittade jag julmust redan i slutet av september och det verkar alltså bli samma sak i år. Längst bak i skafferiet gömmer sig även ett par glöggflaskor från förra året som blev kvar. Nu börjar det bli ruggigare ute och kanske kan det bli en liten mugg med varm glögg till helgen. Får se om sambon är lika sugen.
 
Jag hade hoppats på att Dufvenkrooks och Herrljunga skulle avslöja någon glöggnyhet idag nu när det är tre månader kvar och allt, men icke. Snart kanske, eller så nöjer dom sig med förra årets nyheter...
 

Postat av: Johanna (Johannas Julblogg)

Jag har också kvar glögg från förra året, ifall att det inte finns i affärerna när jag blir sugen!
Men jag borde ha hamstrat lite julmust också!

2015-09-24 @ 20:12:39
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: Josefine

Förra året hittade jag första julmusten den 25e så jag måste erkänna att jag är lite inställd på must uimorgon, haha..

2015-09-24 @ 20:36:37
URL: http://tusenjuleljus.blogspot.com
Postat av: KATTIS - Bloggar om julen

Här i Örebro har det redan kommit ut lite julmust såååå gott. Köpte en flaska direkt när jag såg :)

2015-09-24 @ 20:46:54
URL: http://www.christmaslady.blogg.se
Postat av: Tezz Christmas

Åh längtar verkligen efter julmust, vi brukar köpa massvis =)

2015-09-24 @ 21:00:29
URL: http://tezzchristmas.blogspot.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.