Pernillas kök

Hösten är verkligen här och jag läser extra mycket kokböcker. Jag tycker hösten är den bästa årstiden när det gäller matlagning. Det går att göra härliga grytor med fina råvaror och det är sådär extra mysigt att laga mat när regnet smattrar mot rutan.
 
De senaste åren har Pernilla Wahlgren släppt julkokböcker men i år har hon bytt tema. "Pernillas kök" som den senaste boken heter fokuserar på familjematlagning vardag, fredag och helg. En bok med en väldig bredd alltså - me like!
 
 
Jag gillar Pernilla Wahlgren, det tror jag att ni som följt bloggen ett tag redan vet. Jag tycker hon är duktig, ärlig och för att rimma - härlig! Hennes böcker är väldigt personliga och känns inte sådär stela och uppradade som många kokböcker kan vara.
 
I "Pernillas kök" hittar vi en salig blandning av recept. Både enkla som tar en halvtimme att göra men också lite lyxigare som passar bra till helgen. Recepten varvas med Pernillas egna ord angående matlagning och familjen. Hela hennes familj älskar mat och det förstår man ju, med tanke på hennes eget intresse och matglädje. Jag hoppas att jag själv kommer att kunna förmedla detta till mina egna barn för mat är ju faktiskt det bästa som finns :)
 
Pernilla har rötter i Italien, vilket gör att många recept har influenser därifrån. Tydligen är alla hennes barn helt tokiga i pasta och vill man till exempel ha variation på pastarätter så hittar ni det i denna bok. Självklart bjuds det på annat än pasta också, vad sägs om vegeratisk lasagne eller en god tiramisü?
 
Sedan får vi inte glömma bort bilderna som verkligen lockar en till att ställa sig i köket och laga all denna mat. Det är farligt att gå igenom denna kokbok när man är hungrig :)
 
Det allra bästa måste jag ändå säga är att Pernilla är väldigt personlig och bjuder på mycket bilder på sig själv, sin familj och sitt hem. Allt känns så naturligt och man ser verkligen hennes och barnens passion för matlagning. De flesta recepten kräver ingen större talang utan huvudsaken man har roligt i köket tillsammans så blir maten god. Lite så tror jag att Pernilla Wahlgren tänker.
 
 
Boken går att hitta på bland annat Adlibris och Bokus där priset ligger på 163 kronor.

Postat av: Aurora

Men Guuud så mysigt med en blogg endast om jul (ja förutom just detta inlägg kanske haha)

Får jag fråga hur du kom på idén? :)

2015-09-21 @ 07:52:21
URL: http://aurorals.blogg.se
Postat av: Annie

Jag gillar också Pernillas böcker just av den anledningen du beskriver; hennes personlighet och att hon bjuder på sig själv:) Jag har inte den här boken, men jag har hennes julböcker!

2015-09-21 @ 21:29:19
URL: http://varanlillajulvra.blogspot.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.