Sveriges äldsta jultidning

God kväll!
Barnen är nattade, sambon är iväg och tränar och jag sitter med ett glas julmust och läser Sveriges äldsta jultidning. Japp, det är sant. Den har funnits sedan 1906 och jag pratar såklart om årets Julstämning.
 
 
Brukar ni köpa denna tidning? Jag vet att den brukar finnas att köpa i jultidningarna som barnen säljer. Annars finns den bland annat hos Bokus där den kostar 113 kronor.
 
Innehållet skiljer sig en aning från "vanliga" jultidningar. I denna tidning på 64 sidor är det otroligt mycket läsning och är man intresserad av historia och konst har man hittat rätt. Det är långa repotage och man får bland annat läsa om Edward Blom där han berättar om julöl. Jag älskar Edward Blom så frågar ni mig var detta det bästa repotaget i tidningen. Annars är det härligt att bara bläddra och titta på alla fina bilder. 
 
Förutom väldigt mycket läsning så finns även ett julkryss i tidningen och det funkar ju alltid i väntan på Tomten :)

Postat av: misshappineess.blogg.se

Men gud, har missat den helt, måste kolla in på bokus! :)

2015-10-07 @ 21:42:11
URL: http://misshappineess.blogg.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.