Böcker

För ett par dagar sedan berättade jag ju att jag och dottern hade en mysig morgon med bland annat dessa böcker som vi fått hem från Olika förlag. Detta förlag strävar efter jämdställhet och att alla är lika mycket värda oavsett hur man ser ut, vilket kön man är eller vart man kommer ifrån. Pojkar kan ha klänning och flickor kan leka med bilar. Ja, ni fattar....
 
 
Den stora favoriten här hemma blev "Konrad Lussar" som handlar om Konrad och hans syster Hedvig som ska klä ut sig inför Lucia. Vem ska ha Luciakronan och vem ska vara tomte?
 
Jag har läst den här boken ett tiotal gånger nu och det är en alldeles precis lagom bok för en tvååring som jag har här hemma. Lite text på varje sida, enkel att följa med i och lätt att diskutera om. Jag hade kanske föredragit lite mer text men dottern gillade den och det är ju huvudsaken.
 


Sedan har vi "JUL pekbok" som mer är en bok för min snart ettåring. Denna bok innehåller som den heter just bilder som har med julen att göra. Exempelvis Jultomte, snögumma och lussebulle. Fina illustrationer och även denna bok är perfekt att diskutera kring när det gäller bilderna. Min dotter påstod till exempel att Jultomten har hennes gunghäst. Ja, vi får väl se det på julafton ;)
 
Två fina böcker från Olika Förlag som kommer att läsas flitigt här under december.
 
I samarbete med Olika Förlag.




Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.