När åker årets julpynt upp?

Hej på er!
Det är den 20.e oktober idag och tiden går verkligen fort nu. Jag har börjat fundera lite på det här med årets julpyntande. Jag är ju gravid och beräknas föda i början på december men med tanke på bakgrunden av min förra graviditet skulle jag tippa på att h*n kommer tidigare, vi kan säga i slutet av november. 
 
I år är första advent den 30:e november och då vill ju jag ha ALLT klart, oavsett om barnet kommit eller inte. Så frågan är ju hur länge jag vågar vänta innan jag börjar pynta? Det känns ju lite väl tidigt att sätta upp ljusstakarna i mitten av november men som det känns just nu vore det tryggast för mig så jag vet att allt är klart. Jag har ingen större lust att julstäda och dona på när bebisen har kommit utan då vill jag bara mysa och ha allt klart.
 
Granen kommer att sättas upp samtidigt som allt annat så det blir förmodligen gran här hemma redan i slutet av november alltså, kanske till och med tidigare än så. Men men, jag tror knappast att jag tröttnar på julen bara för att den kommer upp tidigare. Det kommer snarare bli mysigt att komma hem från BB till ett juligt hus med en bebis i famnen :)
 
Bilder från förra julen

Postat av: Jessica

Jag ska ju också ha i början av december och tänker att allt ska vara klart till första advent som är den 30 nov. Så den 21-23 tänker jag att allt ska vara klart här hemma utom granen som vi sätter upp senare.
Jag vill också komma hem och så är det fixat och klart =)

Svar: Självklart är det den 30:e november, jag tittade på helt fel månad, haha. Ja, bättre att det kommer upp för tidigt än för sent :) Nu är det nära för oss båda, spännande!!
Amandas jul

2014-10-20 @ 20:17:41
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Lillie

Pynta tidigt :) Du har en helt okej ursäkt ;) Här kommer nog också julpyntet upp någon gång i mitten av november. Brukar helst inte pynta förän vid 1a advent. Men då jag firar julen på västkusten och ska åka dit redan den 14e december så vill man kunna njuta av pyntet hemma en stund också innan man åker ner. Julgran skippar jag på hemmaplan, det fixar jag hemma i föräldrahemmet mellan 3e och 4e advent.

2014-10-20 @ 20:22:48
URL: http://merjul.blogg.se
Postat av: Helenes underbara jul

Du menar 30 november va? :-)

Du ska naturligtvis julpynta när det känns bra för dig själv, om det är andra veckan i november, so be it. Det finns ju ingen tid till sådant sen. Så passa på och go crazy!


:-)

Svar: Haha, jag tittade på helt fel månad, tack för rättelsen! :)
Ja, det får bli tidigt i år, bättre det än att det kommer upp för sent :)
Amandas jul

2014-10-20 @ 20:30:58
URL: http://helenesjul.blogspot.se
Postat av: Lisas Vinterland

Tycker du ska börja i tid, så har du det sådär supermysigt när ni kommer hem med lillbebisen :) Det är ju ganska mycket jobb med att pynta!

2014-10-20 @ 22:39:24
URL: http://lisasvinterland.blo.gg
Postat av: Josefine

Om jag fick för min familj hade jag också tagit upp granen så tidigt... Så kör på!

2014-10-21 @ 19:34:01
URL: http://www.nattstad.se/josefinesjul
Postat av: Irene

Jag skall oxå ha bebis i början av december och funderar precis som du när det är dax att börja julpynta. Är mycket ensam hemma då killen jobbar borta på veckorna så när helgen kommer vill man ju bara mysa så här blir det att man får göra det mesta själv. Så här blir det nog kanske veckan innan första advent som julpynt kommer upp och granen kanske lagom till andra advent. Vill ju helst ha allt färdigt innan bebisen kommer. Lycka till

2014-10-21 @ 22:59:09
URL: http://irresvarld.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.