Limited editions ädelost från Kavli

Varje år lanserar Kavli en limited edition på deras populära ädelost på tub. I år finns det TVÅ limited editions - Ädelost apelsin och Ädelost gräddädel.
 
För mig är ädelost och pepparkakor obligatoriskt till jul och vad vore en uppesittarkväll utan detta? 
 
 
Jag älskar limited editions och tycker alltid att det är spännande med nyheter. I år är smakerna som sagt Apelsin och Gräddädel och jag blev positivt överaskad av båda. 
 
Ädelost Apelsin har verkligen en tydlig smak av apelsin samtidigt som den absolut inte tar över. Det blir helt enkelt en god touch av apelsin och blandat med ädelost blir det faktiskt riktigt gott. Helt perfekt på pepparkakor men jag skulle faktiskt kunna tänka mig att använda den i matlagning också för till exempel kyckling brukar gifta sig bra med just apelsin.
 
Gräddädelosten är en mildare variant på Kavlis ädelost och det känns också. Smaken är väldigt gräddig och krämig och detta är verkligen en perfekt ost att använda i matlagning, till exempel i en god pastasås. Den funkar dock på pepparkakor också men jag föredrar ändå en lite skarpare smak när jag äter ädelost på pepparkaka. 
 
Två väldigt bra limited editions om ni frågar mig. Det är som sagt alltid kul med lite nyheter då man kan bryta av mot det traditionella. 
 
 

Postat av: Pepparkakor

Oj dom slutar aldrig att förvåna, jag menar ädelost på pepparkakorna är supergott (märkligt ja) men apelsin på det... Är inte vanlig ädelost bättre på pepparkakan?

2014-10-31 @ 20:42:29
URL: http://pepparkakor.nu



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.