Julen - även för mjölkallergiker

Julen ska vara en högtid för alla och då spelar det ingen roll om man är 5 eller 85 år, rik eller fattig, eller kanske mjölkallergiker. Just det sistnämnda har Plamil i år tänkt lite extra på och tagit fram en chokladkalender med just mjölkfri choklad. Chokladen är dessutom ekologisk och Fairtrade-märkt och tittar man på ingredienslistan på kalenderns baksida hittar man inte mer än FEM ingredienser. Ju färre desto bättre säger man ju och detta är verkligen bra. 
 
Jag har haft chokladkalendern hemma i ett par veckor nu och ja, just nu känns det långt till december ;) Det ska bli kul att få prova en mjölkfri chokladkalender med tanke på att jag är väldigt känslig mot just mjölk och jag kommer självklart att återkomma i december med vad jag tycker om chokladen.
 
För er andra så kommer kalendern att finnas i välsorterade eko- och hälsobutiker och priset ligger på cirka 64 kronor för 125 gram.
 
 
 

Postat av: Monica

👍 Superbra! Tack för tipset!

2014-10-05 @ 13:50:24
Postat av: Anonym

Åh, älskar Plamils choklad. Jag är visserligen inte mjölkallergiker men försöker undvika mjölk av etiska och hälsoskäl.

2014-10-05 @ 14:12:38
Postat av: Jessica

SUperbra att den är vegansk! Tack för tipset!

2014-10-05 @ 16:47:26
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Jul hos Linda

Nämen oj, visste inte ens att såna fanns. Fast det gör de ju knappast här i Finland hur som haver :-) Men bra alternativ för dem som behöver det!

2014-10-06 @ 07:10:32
URL: http://julhoslinda.blogg.se
Postat av: Dejan

visste heller inte att det fanns!

2014-10-06 @ 13:31:50
URL: http://Julenstid.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.