Julen är på intågande i butikerna

Hej på er!
Vi har klivit in i oktober och det är vackra höstdagar just nu. Luften är härligt frisk och alla lövens färger kan man ju stå och titta på i timmar. Det är en härlig årstid och för min del får snön gärna vänta två månader till. Det går ju att jula till det på andra vis :)
 
Man märker att det blivit oktober även i butikerna. Förra veckan när jag var på Dollarstore hade det inte plockats fram en enda julpryl men idag när jag var dit möttes jag av jul jul jul så fort jag klev innanför dörrarna. Herregud vad med färger, glitter och kulor. Hela butiken lystes upp av just säsongsavdelningen. Nu var det ju mest av glitter och kulor och lite dåligt med prydnader och dylikt men det kanske kommer, vad vet jag, mysigt var det i alla fall :)
 
Efter Dollarstore blev det en sväng till affären och tror ni jag blev nå lycklig när jag upptäckte Hägges saffranskaka?? Aaaah, den är ju så fasligt god så självklart fick den följa med hem. Den kostar 35 kronor och är därför väldigt dyr i mitt tycke men eftersom den är så otroligt god får man unna sig ibland. Framför allt när man har julmust hemma på kylning ;) 
 
Hur har ni det? Har julen kommit till era butiker och i form av vad i så fall? Berätta gärna!
 
 

Postat av: Ljuvliga Drömmar

Herreminskapare! Känns lite vääääl tidigt! :P

2014-10-04 @ 12:54:47
URL: http://ljuvligadrommar.blogg.se/
Postat av: johanna

Jo en hel del har kommit in i butikerna tycker jag. :)

2014-10-04 @ 17:28:07
URL: http://www.arildsdottir.blogg.se
Postat av: Annie

Här där jag bor är de väldigt sena tycker jag - haha! Men helt seriöst, jag blir såå avundsjuk på er som har hittat jul på Dollarstore och IKEA. Så tråkigt att de inte kommit igång här:(((

2014-10-05 @ 09:32:35
URL: http://varanlillajulvra.blogspot.se/
Postat av: Madde

Men äntligen! Var på ikea idag och hoppades kunna hitta både tyg och julkulor, men där har de inte plockat fram en enda pryl...heller inte på rusta. Måste nog ta en sväng på dollar i veckan och kika lite :)

2014-10-05 @ 21:01:20
URL: http://www.cochise.se
Postat av: Jul hos Linda

Härligt! Jag har också mest sett glitter, kulor och must, längtar tills de fått fram det "riktiga" pyntet. Blir nog dyrt i år, nu när huset börjar bli klart. ;)

2014-10-06 @ 07:06:37
URL: http://julhoslinda.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.