Jul i butikerna

Hej!
Hua vilket väder vi har. Regnet har öst ner de senaste dagarna och marken är täckt av löv. Tittar man på långtidsprogonsen nu ser det dock ut att bli kallare framöver och kanske är det inte långt kvar till första snön heller. Första snön är alltid mysigt men som tur var försvinner den fort - det är ju trots allt bara oktober än :)
 
Idag har jag hämtat ut två paket jag inte hade en aning om vad de innehöll. Ofta vet jag ju vad det är för paket jag hämtar men varje år dyker det upp ett par överaskningar också, vilket såklart är kul. Vad det var kommer ni att få se framöver men jag kan ju säga att båda paketen klirrade ;)
 
Jag var även in på Coop idag och där hade man verkligen börjat plocka fram julen. Julmust har funnits ett tag men nu fanns även Lokas vintersmak "Kryddigt päron" (jag har en i kylen just nu så jag får återkomma med hur den var!), en hel del glögg och så Aladdins jubileumsask. Det är bara 10 oktober och jag har redan hunnit med att hinka i mig måååånga liter julmust. Haha, vart ska detta sluta? Det är tur att jag aldrig tröttnar för julmust dricker man ju typ två månader per år så.
 
Dottern är nu inskolad på förskolan och tanken är att jag ska börja baka lite snart för det är ju trots allt det jag vill ha som huvudämne på bloggen - BAKNING. Vi får se vad jag hittar på :)
 
Ha en fin helg allihopa och tack för att ni har överseénde med att bloggen står mycket stilla ännu!
 
 

Postat av: Dejan

Ja nu märker man vekligen att julen är på ingång :)

2014-10-13 @ 11:03:41
URL: http://Julenstid.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.