Första sagoskatten JUL

Rabén och Sjögren släpper i år boken "Antologi - Första sagoskatten JUL", där merparten av illustrationerna är gjorda av Catarina Kruusval. Boken kostar 119 kronor hos Bokus och är lämpad för barn mellan 3-6 år.
 
 
Detta är en bok som är fullproppad med allt möjligt som har med julen att göra. Det är julsånger med vackra illustrationer till, sagor med bland annat Nicke Nyfiken och Lotta på bråkmakargatan, och även pyssel. Allt ett barn uppskattar alltså.
 
Catarina Kruusvalls bilder gör verkligen boken inbjudande och varje sida blir intressant på grund av dessa. Barnen får följa med välkända ansikten och boken bjuder verkligen på julstämning från början till slut.
 
För 119 kronor får man inte bara 126 sidor med fina bilder, sagor, sångtexter och pyssel utan man får även med en CD-skiva med 10 stycken spår på. Mina barn kommer att vara lite för små för denna bok i år men nästa år kommer den nog att uppskattas av den då 2,5-åringen. I år får jag uppskatta den själv ;)
 
En helmysig bok som är perfekt som högläsningsbok under december månad. Rekommenderas!
 
 

Postat av: johanna

Jag tyckte också den var jättefin, ska provläsa den med mina syskonbarn snart :)

2014-10-27 @ 11:03:09
URL: http://www.arildsdottir.blogg.se
Postat av: Jenny

åh den måste jag köpa till dottern! Hon är bara 16 månader men älskar när jag läser för henne! Pyssla kan hon få vänta med till nästa år.

2014-10-28 @ 15:32:15
URL: http://jennysjul.wordpress.com



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.