Goder aftonglögg från Wineworld

Skulle jag få frågan vilken glöggnyhet jag tycker verkar mest spännande i år skulle jag utan tvekan svara "Goder Aftonglögg". Imorgon måndag är det världspremiär för denna glögg då Wineworld lanserar hela fyra stycken ekologiska glöggar på systembolaget. 
 
Varför jag såg detta som den mest spännande glöggnyheten för i år beror dels på att den är ekologisk men också på grund av designen på flaskorna/boxen. Detta kommer definitivt vara något man lägger märke till när man går förbi glöggen på systembolaget och jag förstår inte att inte fler glöggmärken lägger ner tid och omsorg på just designen av sina glöggflaskor. Dessa är fantastiskt inbjudande och illustrationerna är välgjorda. Titta bara här...
 
 
Ah, nu är det ju trots allt innehållet som är viktigast och efter att ha fått tjuvsmaka glöggen i ett par veckor nu har testpanelen här hemma sagt sitt. 
 
Vit vinglögg 11 % - En ganska tradtionell vitvinsglögg som är väldigt välbalanserad. Inte för söt men inte heller för syrlig utan smaken känns ganska mild. Har en russinsmak som känns framträdande men också en hint av kryddnejlika. Det är dock ingen smak som riktigt tar över utan glöggen är som sagt välbalanserad och god. 750 ml för 75 kr.
 
Vit starkvinsglögg 14,5 % -  Det kändes på en gång att detta var en starkvinsglögg om man jämför med vinglöggen. Detta var egentligen den enda skillnaden för smakerna var desamma. 750 ml för 75 kr.
 
Röd vinglögg 12,5 % - Den röda vinglöggen släpps både på flaska och Bag-in-box, vilket verkligen uppskattas. Är man ett större sällskap är en box helt suverän att ha hemma medans det kanske räcker med en flaska om man bara är två-tre stycken. Den röda vinglöggen var helt klart den bästa men det kan också bero på att den just är röd, vilket gillas mest här hemma. Bra glöggsmak där glöggkryddorna kom fram på ett fint sätt. Helt klart en glögg som passar perfekt till julbordet. 750 ml för 59 kr. 2 liter för 145 kr.
 
Sammanfattningsvis är detta alltså fyra ekologiska glöggar som kommer att finnas till försäljning från och med imorgon. Är man själv ingen glöggfantast (hur man nu inte kan vara det!?) skulle jag rekommendera att ge bort en flaska eller box i julklapp, eller varför inte till fars dag nästa söndag? 




Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.