Pop tea concept

För ett tag sedan hämtade jag ut ett spännande paket från Beriksson. Anledningen till detta är för att Beriksson har tagit fram något de kallar för "Pop tea concept". De beskriver konceptet själva som "smakrikt, färgstarkt och kanske lite galet."
 
Detta kan man läsa på Berikssons hemsida:
"När vi har tagit fram detta tekoncept har vi frågat oss hur Alice i underlandet och Hattmakaren skulle dricka sitt te 2013. Dessa färgstarka karaktärer blev den självklara inspirationen för att vi skulle kunna erbjuda dig en härligt njutningsfull testund med spännande produkter. Vi tror att Hattmakaren och Alice dricker ekologiskt te och varierar tesort till varje tillfälle. De väljer en kopp “Ever so english breakfast” till frukost, och äter surdegsbröd med getost och marmelad. De unnar sig sedan några äppel/toffee/kanel-popcorn till frukost om det är helg (eller om ingen ser på)"

I paketet döljde sig två paket brittiska småkakor, en med smak av äpple och kanel och en med ingefärssmak. Sedan fick jag två tepaket (ekologiskt såklart), ett earl grey-te och ett jul-te. Till sist popcorn som var det som kändes allra mest spännande. Det var en påse med äpple, toffee och kanelpopcorn och en med karamell och ingefärspopcorn. Otroligt spännande smaker alltså.
 
 
 
Om vi börjar med kakorna....
Dessa småkakor från Frank’s Luxury Biscuits har vunnit flertalet priser och det förstår jag verkligen för det är riktigt goda kakor. Det som slog mig mest var hur tydliga smakerna var. Hade jag inte vetat vad de skulle smaka innan jag åt dom hade jag kunnat lista ut det på två sekunder, SÅ tydliga var smakerna.
 
Både äpple, kanel och ingefära är ju smaker man förknippar med just julen, vilket gjorde att kakorna kändes perfekta till julfikat eller till en mugg glögg. Bäst passar dom dock till en kopp te, varför inte till jul-téet som också fanns i paketet? Självklart har jag provat och smakerna gifte sig direkt.
 
 
 
Ja, téerna ja...
Som ni säkert vet vid det här laget är jag en riktig té-älskare. Fasen, det finns ingen bättre dryck. Dessa téer jag fick var otroligt fina i smaken och kändes till och med lyxiga. Favoriten var såklart jul-téet, både för att det smakade väldigt mycket jul men också för att det är ett Chai Roobios-te som är ett favoritté för mig.
 
På förpackningen fick jag rekommenderat att hälla i en skvätt mjölk och socker, och ja, smakerna kom fram tydligare och det blev både sött, gott och milt....och värmade förstås. Drick téet precis som det är eller tillsammans med kakorna här ovan. Perfekt nu i vinter.
 
 

Till sist har vi det mest udda som låg i paketet. Popcorn...med smak.
Jag har aldrig tidigare ätit annat än vanliga popcorn så därför var det otroligt spännande att få smaka dessa. Jag ska inte sticka under stolen med att jag till en början var väldigt skeptisk och inte trodde alls på det hela. 
 
Jag älskar att bli överaskad och det var precis det jag blev när jag smakade dessa popcorn. Även här var smakerna väldigt tydliga och enkla att urskilja. Den söta smaken var perfekt tillsammans med den lite halvmjuka konsistensen på popcornen. Att popcorn och sötma skulle passa så bra ihop trodde jag aldrig. 
 
Även här var det juliga smaker så som bland annat ingefära och kanel.
 
 
Jag är riktigt imponerad över samtliga produkter och är glad att det finns en webshop hos Beriksson där man kan köpa dom utan att behöva ta sig någonstans. Ett par knapptryck och ni har snart dessa popcorn, kakor och téer på väg hem till er. Är ni inte intresserade själv så är det ju helt perfekta julklappar för titta in förpackningar, är det inte kvalité och lyx rakt igenom så säg!?
 
För att komma till webshopen, klicka HÄR.

Postat av: Elin

Gott! :)

Svar: Yes :)
Amandas jul

2013-11-06 @ 13:34:47
URL: http://elinforslov.blogg.se
Postat av: Jul hos Linda

Men jisses vad härligt, hade verkligen velat smaka på allt, särskilt julteet! :D

Svar: Ja, var mycket gott :)
Amandas jul

2013-11-06 @ 14:49:21
URL: http://julhoslinda.blogg.se
Postat av: Johanna

Intressant med popcorn med smak, måste jag prova!

Svar: Ja men det tycker jag :)
Amandas jul

2013-11-06 @ 15:48:03
Postat av: Jenny

oooh vad lyxigt! men smakar verkligen kakor med ingefära gott??

Svar: visst är det! :) ja, jag var också skeptisk till en början men det var riktigt gott :)
Amandas jul

2013-11-06 @ 15:57:50
Postat av: Friskey

Gud vilken mysig julblogg! :)

Svar: Tackar! :)
Amandas jul

2013-11-06 @ 16:54:18
URL: http://friskey.horseworld.se
Postat av: Michelle

Jag tyckte om förpackningarna.. enkla men fina! Tokigt med popcornsmak, men lät spännande! :P

sv. Ja.. fick dubbelkolla och skäms på mig! Jag var för snabb! Men rättade till det med en liten uppdatering. Men då tyckte jag istället att det skulle vara lite roligt att höra vilka ni önskar ska vara julvärd för svt? Jag vill gärna Mark Levengood eller Måns Zelmerlöw :)

Svar: Ja, visst var dom fina :) Och jättegott var allt!
Haha, godnatt på dig :D
Amandas jul

2013-11-06 @ 20:20:43
URL: http://mischakaro.blo.gg
Postat av: Michelle

Herregud nu ska jag gå och lägga mig.. råkade länka till min vardagliga blogg.. självklart skulle jag skicka dig till min julblogg. Haha.. idag är huvudet inte riktigt med. God natt! :P

Bloggen: http://mychristmasstory.blogg.se/

2013-11-06 @ 20:21:45
URL: http://mychristmasstory.blogg.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.