Julecider och Julöl från Åbro Bryggeri

Vad dricker ni till julbordet? Jag har alltid hållit mig till julmust eftersom jag helt enkelt tycker det passar bäst och är godast. Detta kommer jag även att fortsätta med nu när jag fått barn eftersom jag vill att julen ska vara så vit som möjligt. Ingen alkohol alltså.
 
Före julafton, i december, kan jag dock ta mig en cider eller öl men då handlar det om en eller två kanske och till exempel till Bingolottos uppesittarkväll eller till någon mysig julfilm tillsammans med pepparkakor och ädelost. Mmmmm.
 
I vilket fall som helst så fick jag hem Åbros Julecider och Julöl för ett tag sedan för att testa.
 
 
Rekorderlig Cider från Åbro Bryggeri är en av Sveriges mest sålda cider och denna julecider har en smak av Äpple och kanel. Dessa två smaker passar alldeles ypperligt tillsammans, och det vet väl alla vid det här laget att äpple och kanel gifter sig väldigt bra. Därför tycker jag det är smart gjort att göra en cider där man vet att smakerna fungerar bra ihop. Varför chansa och göra något äckligt när man kan spela säkert och göra något man vet är bra? 
 
Jag tycker detta är utan tvekan den bästa julecidern som finns på marknaden. Den är god, har tydliga smaker och går både att dricka precis som den är eller tillsammans med mat eller godsaker. En klassiker helt klart. 
 
Rekorderlig Julecider finns att köpa på Systembolaget från och med 15 november och kostar 15,90 kronor för en flaska på 50 cl. 
 
Sedan har vi julölen som är en nyhet. Detta är ett mörkt julöl som ändå har en mild smak vilket jag gillar. Annars brukar ju ofta mörk öl ha en tendens att vara väldigt besk men i denna öl är beskan väldigt lagom. Den skummar fint, vilket också förhöjer smaken. Jag tror ölen skulle passa perfekt till julmaten, men även denna går att dricka precis som den är.
 
Bryggmästarens Vinterbrygd finns som beställningsvara på Systembolaget fr o m den 1:e november. Den har 5,3% alkoholhalt, säljs i 33 cl glasflaska och kostar 14:90 kr.

Postat av: Madeleine Jonsson

jag dricker julmust :D

Svar: gör du rätt i :)
Amandas jul

2013-11-13 @ 12:09:48
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: erica

Mums cidern låter kanon god :)

http://bittesjul.blogg.se/

Svar: Det var den :)
Amandas jul

2013-11-13 @ 12:17:10
URL: http://ericaandersson88.blogspot.com/
Postat av: Liza

Så god julcidern verkar! Jag är ingen ölmänniska men tycker om cider, så den ska jag prova! :D

Svar: Ja, det tycker jag du ska göra! :)
Amandas jul

2013-11-14 @ 09:20:34
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: Jenny

Julmust! Kör alltid på jul så det får bli alkoholfritt. Har ju också fått barn i år så då går alkohol bort ännu mer. Dock håller jag med Rekorderligs julcider är god!

Svar: Ja, jag tycker det känns bäst med alkoholfritt på julafton. Så växte jag upp och vill gärna föra det vidare till mina barn :) Även jag ska köra i år så det blir ganak självklart.
Amandas jul

2013-11-14 @ 14:32:47
URL: http://jennysjul.wordpress.com
Postat av: Josefine

Vilken fin och mysig blogg! :) Hamnar direkt på min bloglovin-lista. Kram

Svar: Men tack! :) Kul att höra! Kram!
Amandas jul

2013-11-14 @ 18:32:01
URL: http://www.josefinefriman.forme.se
Postat av: Veronica Eriksson

Gud så mysig blogg :)

Svar: Tack tack! :)
Amandas jul

2013-11-14 @ 18:45:02
URL: http://vveronicas.com



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.