Jul hos ICA

Julen på ICA är här och jag gillar att deras eget märke finns på så många julprodukter. För några dagar sedan hämtade jag ut ett stort paket som jag fått från just ICA. I paketet fanns ett urval av deras julsortiment i år - Glögg, glöggmixer, choklad och hel saffran. 
 
 
Jag skäms, men jag måste erkänna att jag faktiskt inte provat på någonting av det ni ser ovan tidigare. Inte ens glöggen, hur är det möjligt liksom? Det hade ju varit en sak ifall produkterna hade varit dyra och jag inte köpt dom därför men det handlar ju inte om det, för ICA:s egna märke har alltid bra priser, även i detta fall.
 
Jag älskar glögg. Jaha, ni visste det redan? Glögg är för mig bland det bästa som finns när det gäller julen och självklart är det extra kul att piffa till glöggen litegrann. ICA skickade så många glöggmixer så till och med jag är osäker på ifall jag kommer att hinna dricka så mycket glögg innan jul. Jag får se det som en utmaning ;)
 
Två sorters mixer var det i alla fall, en med russin och mandel som är det mest tradtionella skulle jag vilja påstå, och en med tranbär och mandel som blev min favorit. Dessa mixer sätter en extra fin smak på glöggen och mandel är ju så himmelskt gott till just glögg.

 
ICA:s egna glögg är alkoholfri = saftglögg. Perfekt för barnen och till de som helt enkelt föredrar glögg utan alkohol i. Det är en väldigt bra glöggsmak faktiskt vilket jag inte trodde det skulle vara. En perfekt balans mellan sötma och syra och glöggkryddorna finns verkligen där. BRA! Sedan går det ju att spetsa glöggen om man är den som är den ;)
 
Choklad....även det är något jag inte kan få nog av. Varför innehåller både glögg och choklad så mycket socker för???? Äh, nu är det jul och då är det okej med socker. ICA:s julchoklad består av snögubbar och jultomtar av mjölkchoklad. Hur konstigt det än låter så tycker jag verkligen att chokladen smakar jul. Ni vet, den där smaken av chokladkalender som man verkligen förknippar med julen. SÅ smakar det och det är gott!
 
 
Sist men inte minst har vi det jag tycker är allra mest intressant när det gäller ICA:s julsortiment - HEL saffran. För en saffransälskare (älskar jag allt eller?) som mig är det jättekul att få prova på hel saffran, som jag tidigare aldrig gjort. Det känns som att den ska få användas till något riktigt gott....men till vad? Saffransmuffins? Saffransbullar? Aaaah, alla dessa val....användas kommer den i alla fall att göra!
 
 
Jag är helt klart imponerad över ICA:s julsortiment i år. Nu var detta som sagt bara ett urval av produkterna och jag vet att de även säljer bland annat julté och julkaffe också, och efter att ha provat på sakerna i detta paket kommer jag definitivt att bege mig till ICA och prova på resten också.
 
Gör det ni med!

Postat av: Jessica

Jag använde deras saffran till mina lussebullar igår! :) Jag har använt mig av trådsaffran förut, men tyvärr så kan det ju vara knepigt att få tag på ibland. Men det är verkligen det bästa!♥

Svar: Ahaa :) Ja, ska bli kul att testa!
Amandas jul

2013-11-17 @ 16:05:40
URL: http://www.babyitscoldoutside.se/
Postat av: Denise - Min Glittriga Jul

Vilket härligt paket du fått!
Tranbär och mandel mixen är något som måste provas i glöggen i år! :)

Detta med chokladen vet jag precis hur du menar, att det smakar jul, mycket gottit och så klart juligt!

Svar: Ja, eller hur! Ja, det tycker jag verkligen :) Haha, ja, bra att nån förstår ;)
Amandas jul

2013-11-17 @ 19:05:34
URL: http://minglittrigajul.blogg.se
Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Vilken lyx att få hem sådant fint :) Chokladen såg jättemumsig och mysig ut tycket jag!

Svar: Ja, kul med tomtar och snögubbar...perfekt till barnen om inte annat :)
Amandas jul

2013-11-17 @ 22:45:01
URL: http://ljuvajul.blogg.se
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Gör mina saffransbullar vettja! Jag ljuger inte när jag skryter över om att ha världens bästa recept - jag är bara sanningsenlig :-)

http://tomtensdotter.se/2012/november/fick-en-fraga-om-saffransbullar.html

Svar: Jag har tänkt göra dom läääänge men aldrig kommit mig för....är väl lite bekväm och har svårt att prova nya ingredienser, torrjäst och mjölkpulver har jag till exempel aldrig tidigare provat, men hur svårt kan det vara liksom? :)
Amandas jul

2013-11-17 @ 22:48:54
URL: http://tomtensdotter.se
Postat av: Liza

Men vilket spännande paket! Så mycket gott du fick hemskickat! Vad kul med helsaffran! Hur gör man med det? haha.

Svar: Ja, mycket kul. Jag antar att man gör precis likadant som med vanlig saffran men att man stöter det till ett pulver först :)
Amandas jul

2013-11-18 @ 07:45:49
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.