Härliga November!

Första november.....härligt värre!
För precis ett år sedan skrev jag i bloggen "Snön ligger som ett vitt täcke utanför fönstret". I år är det inget vitt täcke när jag tittar ut utan snarare en sörja efter att det regnat i några dagar. Något vitt täcke läre det inte heller bli nästa vecka så som det ser ut nu, men vädret kan ju slå om väldigt fort och den som väntar på något gott....:)
 
Om en månad är det första december och första advent. Jag tycker det är så mysigt att det är på samma dag i år. Dagen kommer att börja med första avsnittet av årets julkalender "Barna Hedenhös uppfinner julen", en skål nykokad risgrynsgröt och en kopp julkaffe till det. Sedan kommer det nog bli fika på dagen bestående av saffransbröd och julmust, och självklart lite glögg på det. En helt perfekt dag alltså :)
 
Vad tror ni att ni gör om precis en månad?
 
Såhär såg det ut den 1:a december 2012

Postat av: storasyrran

Här brukar det vara julskyltning på byn, tomteparad och glögg-julmust-pepparkaksfika!

Svar: Ja just ja, här är det också julskyltning! :) Mysigt! :)
Amandas jul

2013-11-01 @ 16:06:10
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: Emmas Jul

Gud, som jag längtar :)

Svar: Ja, jag med :)
Amandas jul

2013-11-03 @ 06:01:18
URL: http://fames.se/emmasjul/
Postat av: Liza

Åh, vad mycket snö ni hade förra året! Här lyste den med sin frånvaro ett bra tag in i December! Hoppas verkligen det kommer ngt i år! Vi i Skåne vet ju aldrig riktigt vad vi kan vänta oss :)

Svar: Ja, det kom huuur mycket som helst kändes det som. Nä, nedåt i landet brukar det väl vara lite dåligt med snö ibland...hoppas ni får i år :)
Amandas jul

2013-11-04 @ 08:01:34
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.