Dimma och tomtegröt

Hej på er!
Dålig uppdatering här i helgen, men det händer inte så mycket juligt än i min värld. Det är väl dock bara någon vecka kvar tills allt kommer på en och samma gång och man är i full gång med allt...preeeecis som det ska vara ;)
 
Imorse vaknade vi upp till minusgrader och dimma ute. Det är svårt att få till den där mysiga känslan genom ett mobilkamerafoto men jag bjuder på någon bild ändå. Till frukost kokade jag risgrynsgröt och till det blev det julknäcke, som jag kommer att skriva mer om till veckan.
 
En sväng till affären har vi hunnit med också och nu har det verkligen börjat plockas fram julprylar. Och mer läre det ju bli för nu är vi ju trots allt inne i november :)
 
Vad har ni gjort i helgen?
 
 
Glöm inte att kika in imorgon för då dyker det upp en tävling med ett kanonpris

Postat av: Emmas Jul

Mmmm, tomtegröt.

Svar: :)
Amandas jul

2013-11-03 @ 16:21:56
URL: http://fames.se/emmasjul/
Postat av: Linda / Candy Christmas

Vi har inte "julat" så mycket i helgen.. mest Halloweenats, haha... Men - som du säger. Nu är det november. Nu FÅR man börja prata/tänka jul utan att man irriterar andra allt för mycket :-)

Svar på din fråga om stövlarna: Dom är köpta i en vanlig skobutik - i Luleå, om jag minns rätt. dom är köpta det året vi alla skulle vaccinera oss mot svininfluensa minns jag i alla fall. Men dom finns ju knappast kvar just på grund av att dom har några år på nacken. Men det är hur som helst ett par VIKING-stölvar.

Svar: Ja, i helgen har det ju varit viktigare med Halloween faktiskt :)
Aha, ja, skor byts ju ut i affärerna så ofta så de finns säkert inte kvar...men några snarlika kanske :) Tack för svaret iaf!
Amandas jul

2013-11-03 @ 18:23:05
URL: http://www.candygirl.nu/candychristmas
Postat av: Jessica

Oj vilka fina bilder - jag älskar verkligen hösten!

PÅ tal om brödet: Det är superenkelt och sköter sig själv rätt bra så testa!

Svar: Tack! :) Ja, den är vackert!
Ja, det ska jag absolut!
Amandas jul

2013-11-03 @ 20:09:05
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Vilka vackra bilder ovan, ser alldeles trollskt ut :)

Svar: Tack, vad snäll du är! :)
Amandas jul

2013-11-04 @ 07:17:35
URL: http://ljuvajul.blogg.se
Postat av: Michelle

så gott med gröt! :)

Jag har haft fullt upp hela helgen med att hjälpa pappa flytta och sedan ett bröllop, helt slut! ..och nu ligger plugg och väntar! :P

sv. Håller med!! :)

2013-11-04 @ 15:48:24
URL: http://mychristmasstory.blogg.se/
Postat av: Annas jul

Åh vad härligt med minusgrader! Ger lite mer julkänsla än regn. Verkar som om vi tänkte lika igår för här gjorde vi också risgrynsgröt(eller tomtegröt som vi kallar det i vår familj) igår.

Sv. jo vi hade en riktigt härlig dag i skogen med underbart fotoljus!


Svar: Ja, nu har vi dock haft regn och plusgrader idag :( Men det skulle bli kallare denna vecka....Ja, tomtegröt kallar väl vi det också, men man vet ju inte vad alla läsare kallar det för ;)
Amandas jul

2013-11-04 @ 19:25:51
URL: http://www.annasjul.blogspot.com
Postat av: Emma

Så fina bilder, och vad gott med gröt! :)

Svar: Tack! :) Ja, jag älskar det!
Amandas jul

2013-11-04 @ 20:33:57
URL: http://photoalbums.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.