Årets julkort och ett julklappstips

I samarbete med FujiDirekt har jag fått chansen att prova på deras sortiment. Självklart blev därför årets julkort gjorda hos dom och nu har jag fått hem min leverans. Julkorten kostade 4 kronor/styck om jag inte missminner mig och det är ju inga pengar alls. Det kostar ju lika mycket att köpa vanliga julkort på affären så varför inte göra egna istället?
 
När man är förälder är det ju nästan ett måste att skicka julkort till andra med barnet som motiv. I år är det som sagt första året som mamma för mig och det är klart att vår Freya ska få pryda årets julkort. På FujiDirekt kan man både välja storlek på julkorten och även design. Enkelt att göra är det framförallt.
 
 
Förutom julkorten valde jag även att designa min egen fotobok. Även här fanns det många olika designer och storlekar att välja bland och det var otroligt kul, och lite pilligt, att göra en bok. Också här valde jag att ha dottern i fokus men man kunde faktiskt även välja bland annat ett Jultema. Att fota timme efter timme på julafton och sedan göra det till en fotobok vore en kul grej att göra. Eller att man dokumenterar sitt barns första julafton eller något liknande.
 
En fotobok skulle jag vilja påstå är en perfekt julklapp. Det här med julklappar blir svårare och svårare för varje år eftersom det känns som att alla har allt redan. När det gäller fotoböcker kan man ju göra en ny varje år om man vill det och det är som att ge bort ett minne. En bok full med en massa bilder är ju jättekul att få och mor- och farföräldrarna blir nog överlyckliga ifall de får en bok full med bilder på barnbarnet :)
 
 
Förutom julkort och fotoböcker går det ju självklart att göra en massa annat på FujiDirekt. Förutom att framkalla vanliga kort (som för övrigt många gånger är gratis genom bra erbjudanden) går det att designa allt från almanackor och muggar till musmattor och kläder. Perfekta julklappar alltså. Jag vet att min syster till exempel brukar designa almanackor med hennes dotter på bild varje månad och sedan ge bort i julklapp och det är ju jättekul att ha en sådan almanacka på väggen istället för en vanlig tråkig.
 
Som sagt, vet ni inte riktigt vad ni ska köpa till kompisen/pojkvännen/mamman i julklapp så kika in på FujiDirekt och gör en personlig julklapp. Varför inte en skärbräda med dig själv på?

Postat av: Therese

Hade också tänkt fixa julkort därifrån, håller just nu på med min fotobok där också, fast har svårt att välja ut vilka bilder jag ska ha :)

Svar: Det gör du helt rätt i! :) Ja, jag hade också lite svårt att välja bilder, men det var kul :)
Amandas jul

2013-11-10 @ 09:08:29
URL: http://taazzsih.blogg.se
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Fotoböcker är verkligen en bra julklapp, en klapp som alltid finns kvar och som man kan titta i om och om igen och uppleva minnen än en gång :)

Svar: Ja, visst är det! Något som uppskattas av de flesta också :)
Amandas jul

2013-11-10 @ 10:20:49
URL: http://dolphin.blogg.se
Postat av: monicasfiske.blogg.se

Vilken fin bok! :)

Svar: Tack! :)
Amandas jul

2013-11-10 @ 16:21:55
URL: http://monicasfiske.blogg.se/
Postat av: Denise - Min Glittriga Jul

En sån söt liten tjej! Fotoböcker är verkligen en bra julklapp, likaså almanackor och liknande, personligt och uppskattas mycket :)

Svar: Tack! :) Ja, precis, personligt är perfekt! :)
Amandas jul

2013-11-10 @ 16:27:47
URL: http://minglittrigablogg.blogg.se
Postat av: Johanna (Johannas julblogg)

Jag beställde julkort därifrån igår!

Svar: Gjorde du rätt i! :)
Amandas jul

2013-11-10 @ 18:05:21
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: Maries strålande jul

Gulligt foto! Vi brukar ge bort fotoalmanackor.

Svar: Tack Marie! :) Ja, perfekta julklappar som sagt!
Amandas jul

2013-11-10 @ 22:13:10
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Vanna

Vad underbart söt hon är! Mysigt att vara mammaledig i dessa tider kan jag tro! :)

Svar: Tack Vanna! :) Ja, verkligen, helt underbart!
Amandas jul

2013-11-10 @ 22:26:54
Postat av: Tomtenissan

Söt liten tjej...

Svar: Visst är hon :)
Amandas jul

2013-11-12 @ 12:26:10
URL: http://tomtenissansjul.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.