Två veckor kvar till julafton

14 dagar kvar till julafton.....Två veckor.....
 
Man märker att det närmar sig eftersom både besöksantalet och kommentarerna minskat. Själv läser jag lika mycket som jag alltid har gjort men kommenterar mindre. En stor anledning till att jag inte kommenterar så mycket är för att jag avskyr sättet att kommentera på hos Blogspot-bloggar, och ni är måååånga "Blogspotare"....tyvärr. Jag skriver fel på dom där jäkla koderna gång på gång på gång och det är så tröttsamt. Och när jag väl får iväg kommentaren så försvinner man från Bloglovin (där jag läser alla mina bloggar) och får gå tillbaka och börja om. Det är alltså inte er det är fel på, utan jag tycker bara att Blogspot borde tänka om när det gäller att kommentarerna.....eller är jag blind som inte ser verifieringstexten?
 
Igår kom det i alla fall hem lite formar och dekorationstomtar från Kalaspinglan så jag ska nog slänga ihop lite saffransmuffins när tiden finns. Saffransmuffins med vit choklad och mandelmassa låter väl smaskens?
 
Ha en fin tisdag så länge!
 
 
 
 

Postat av: bittesjul

Aha satt och funderade lite på att statistiken går ner. Aldrig tänkt på att folk kanske har fullt upp.

Svar: Ja, brukar bli så varje år. Alla håller väl på med sitt julstök :)
Amandas jul

2013-12-10 @ 13:59:06
URL: http://bittesjul.blogg.se/
Postat av: Jul hos Linda

Det märks definitivt ja, i uppdateringen också tycker jag. Inte för alla, men för många :)

Svar: Ja, precis :) Jag försöker få upp minst ett inlägg per dag men det börjar bli svårare...
Amandas jul

2013-12-10 @ 14:05:03
URL: http://julhoslinda.blogg.se
Postat av: Andrea

Kan inte fatta att julen snart är här! Jag önskar man jäkunde frysa tiden lite! Var är förresten din fina nedräknade ifrån! Hade gärna haft en sån själv till nästa jul!

Svar: Håller med! Den bästa tiden är ju nu :) Jag köpte den på en loppis förra året så tyvärr kan jag inte säga vart den finns att köpa, men googla vettja så kanske du hittar något liknande :)
Amandas jul

2013-12-10 @ 14:10:13
URL: http://antway.blogg.se
Postat av: Maries strålande jul

Jag håller helt med dig, jag skriver också fel på de där koderna, ofta flera gånger. Fast att jag kommenterar mindre nu är nog mest för att jag inte hinner men jag läser bloggar varje kväll och kommenterar ibland. Det låter absolut som goda muffins du funderar på att baka.

Svar: Tur jag inte är ensam :) Ja, jag har också blivit ännu sämre på att kommentera, men läser i alla fall som sagt. Ja. vi får se hur det blir :)
Amandas jul

2013-12-10 @ 18:28:10
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Emmas Jul

Jag ogillar också blogspotskommentarsfunktion, inte har de en "kom ihåg mig" knapp heller :(

Jag har också märkt av att statistiken går ner tyvärr :/

2013-12-10 @ 20:23:40
URL: http://fames.se/emmasjul/
Postat av: Charlie CS - Julig kulturtant som Cramas

Jag började följa julbloggar på allvar i år och har också insett att det är VÄLDIGT många blogspot och även blogg.se. Nästan ingen har wordpressblogg. Undra vad det beror på?

Jag brukar uppdatera koden om och om igen tills jag äntligen ser den hjälpligt. Trodde det var jag som inte var skapt för skumkoder men fler som har problem alltså!

Svar: Ja, personligen gillar jag inte att blogga via blogspot men det är väl en smaksak antar jag :)
Ja, jag får också uppdatera ett par gånger innan jag ser, haha.
Amandas jul

2013-12-11 @ 00:23:54
URL: http://julkulturcramar.wordpress.com
Postat av: Liza

Men gud så gott det låter! Väntar spänt på resultat och recept! hihi

Svar: :)
Amandas jul

2013-12-11 @ 09:34:23
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: Lina

Nu ska jag öka ditt kommentarsfält litegrann! :)

Alltså jag bor i Blekinge. Vi fick snö i fredags, men det försvann lika fort i Söndags. Nu är det helt torrt här, man får mer vårkänsla än julkänsla. Det är så jävla tråkigt. Jag är världens mest julälskande människa. Jag börjar lyssna på julmusik, kolla på jul inspobilder & räkna ner dagarna från valborg. Har kollat på massa mysiga julbilder nu i någon timme, men får ingen julkänsla alls. Jag börjar nästan gråta för att jag inte har någon jävla julkänsla. Känns som julen är över för längesen.. :(

haha cp kommentar jag vet men, vet inte vad jag ska göra. börjar nästan gråta snart.. det är ju bara jul 1 gång om året, det jag älskar mest på hela året är verkligen julafton/juletider. Vad fan ska jag göra? :(:(:( hade det kommit snö igen så kanske man hade känt att det är vinter iallafall... Vi hade 10+ grader igår, den 10e fucking december... :/ har du något tips på vad man kan göra??? Har inte så mycket pengar kvar av lönen heller, så kan inte julbaka eller såntdär mys som kan ge lite stämning för det har jag faktiskt inte råd att lägga pengar på nu. /desperat 19 åring haha...

Svar: Hej Lina! Förstår att det är tråkigt utan snö men Blekinge är ju vackert ändå! :) Kan du inte försöka se någon julkalender om du har den tiden? Det finns ju några stycken på Youtube att se, jag rekommenderar bland annat Kaspar i Nudådalen :) Sedan finns det ju rätt billiga lussekatter och sånt på affären att köpa som är färska om man inte har råd att baka. Julmust och glögg funkar ju också alltid! Annars kan du väl dra med kompisarna på någon julkväll? Är ni flera stycken blir det ju inte så dyrt. Hoppas du får lite stämning snart! KRAM!
Amandas jul

2013-12-11 @ 19:37:53
Postat av: Lina

nej usch jag hatar blekinge, är så trött på skiten när man bott här hela livet! ;D Jag kollade på kaspar i nudådalen i november haha.. :( men tack för tipsen!! :)

2013-12-12 @ 19:55:22
URL: http://linasfoto.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag tror att vi alla är lite för uppslukade i vårt julstök för att kolla alla bloggar. Jag försöker läsa de jag brukar men är så efter att det inte ens är roligt.. Å andra sidan betyder det att jag har många inlägg att läsa när jag väl har tid :) Angående blogspot kommentarer kan jag helt relatera, enda anledningen till att det kanske inte stör mig så mycket är för att jag själv är inloggad på blogger... hoppas dem ändras

2013-12-12 @ 22:54:16
URL: http://tusenjuleljus.blogspot.com



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.