Årets gran

I lördags slängde vi upp granen och klädde den. Granen köpte vi förra året på en utförsäljning och den har inbyggda lampor i olika färger och eftersom även alla kulor och dekorationer är i olika färger passar det alldeles ypperligt. 
 
Det blev helt enkelt färgglatt även i år och jag äääälskar det. Det som är lite småsynd är att vi har snedtak och därför får vi inte plats med någon stjärna/spira i toppen. Men det gör inte så mycket, vi klarar oss bra ändå :)
 
Har ni fått upp granen än?
 
 

Postat av: Julkulan

Å va mysigt!! Jag brukar ha riktig gran, så det är tyvärr lite tidigt för det :/ Längtar!!

Svar: Ja, det är väl det, men den som väntar på något gott...:)
Amandas jul

2013-12-04 @ 10:46:05
URL: http://julkulan.blogg.se/
Postat av: Julpussar

Brukar också ha riktig gran och den kommer upp veckan innan jul, men dottern har fått upp sin adventsgran så lite granfeeling har vi allt! :)

Svar: Mysigt med en varsin gran :)
Amandas jul

2013-12-04 @ 11:41:12
URL: http://www.julpussar.wordpress.com
Postat av: Jul hos Linda

Vilken fin gran! Vi har alltid en riktig gran och tar in den typ två dagar innan julafton :)

Svar: Tack! :) Aha, mysigt!
Amandas jul

2013-12-04 @ 13:57:33
URL: http://julhoslinda.blogg.se
Postat av: Helena - amelia.se

Nej, där ligger du före! :) Max en vecka innan jul är det hos oss. Maken är uppvuxen med natten innan och det är för sent tycker jag. Skulle säga att runt den 21-22.a är nog min regel.
Sen så måste jag ha en äkta gran. Vill inte missa doften, känslan och hemforslandet. Det ingår i paketet. Får leva med att ta fram dammsugarn...
Kram!

Svar: Här har det blivit tidigare och tidigare varje år....snart åker den väl fram i oktober ;) Ja, eftersom vi bor på landet är det ju bara pinsamt att vi inte har en riktig gran, men då funkar det ju inte heller att ta fram den för tidigt....men man kan ju ha två, får skärpa mig :) Kram!
Amandas jul

2013-12-04 @ 17:57:00
URL: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena
Postat av: Liza

Så himla fin!! Jag ska ocks ta upp vår gran innan veckan är över! Älskar ljuset från granljusen, varför ska man inte få njuta av dom hela December liksom :)

Svar: Härligt! Jag håller med dig :) Har svårt att tänka mig att ta fram granen dagen innan julafton. Jag vill bort med den efter annandan' redan så :)
Amandas jul

2013-12-05 @ 09:28:39
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: Julia

så mysigt :) tycker det är lite tidigt än att ta upp granen inomhus :) vi sätter gran ute första advent och sen åker granen in ca en vecka innan jul :)

2013-12-05 @ 12:26:50
URL: http://takethetime.blogg.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.