Vinnaren.....plus glögg

Vinnaren av "Min julbok" från Lilla Fjärilen Design är Nina, som skrev denna kommentar:
"Julen för mig är det där underbara pirret i magen, som alltid inväntar sig kring juletid. Förväntan, längtan, för vad som komma skall. Hur man liksom blir barn på nytt och totalt glömmer bort allting annat. Den där livligheten som barn har, blommar upp även hos oss som nu är vuxna. Man stannar upp från vardagen och låter sig kastas med i det som gör en glad och lycklig, dvs gemenskapen, att få tid och rum för de man tycker om. Så, jag måste säga att det viktigaste med julen är känslan. Finns inte känslan där, så spelar varken presenter, mat, snö eller gamla traditioner någon roll. Den rätta känslan måste infinna sig, med andra ord - julkänslan."
 
GRATTIS!


Glöggdrickandet här hemma går för övrigt väldigt bra och fort och jag har lyckats skaffa en karl som älskar glögg nästan mer än vad jag gör. Och duktig på att analysera och tycka till är han också :)
 
Nu är Herrljungas "Lingon pepparkaka" uppdrucken och detta var en glögg jag hade otroligt höga förväntningar på. När glöggen precis hade värmts upp kände man en tydlig lingondoftt, det var dock ingen skarp sådan men lingon var doften i alla fall. När glöggen dracks het smakade den enbart lingon och smaken kändes väldigt tunn. Det var en god lingonsmak men tanken "vart är pepparkakssmaken?" kom direkt. Jag läste sedan Erikas recension om samma glögg där det stod att pepparkakssmaken kom fram när glöggen var ljummen, och ja, det gör den faktiskt trots att den inte direkt är tydlig. Glöggen blir dock betydligt godare när den är lite halvljummen och då smakar den inte bara lingom utan kryddorna kan komma fram. 
 
En kraftigare smak hade inte skadat men detta är ändå en god lingonglögg med en svaaag smak av pepparkaka. Glögg smakar den i alla fall och det är huvudsaken :)
 
Betyg: 3.5/5
 

Postat av: Axelina

Sv: Haha, precis, jag tycker chokladen är jätteäcklig i de där kalendrarna! Ja, det var svårt att slita sig därifrån för att fortsätta handla, hade kunnat gå runt just där i eeeevigheter!

2012-10-30 @ 07:02:16
URL: http://ourchristmas.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.