Snö och shopping

Det snöade när jag vaknade imorse, det snöade när jag åt frukost, när jag åt lunch och när jag åt middag. Och ja, det snöar än. Snö en hel dag utan avbrott har resulterat i mer än en dm snö. Ja, det är vackert, NÄR MAN FÅR VARA INNE. Idag har det inte varit så roligt att plumsa omkring i snön i dåliga skor och dålig jacka. Nä, fy sjutton....
 
Har i alla fall varit på en mindre shoppingtur idag. Ö&B har ju extrapris på saffran (2 påsar för 15 kronor) och eftersom jag tycker deras saffran fungerar alldeles utmärkt så köpte jag 10 påsar. Hittade även Dumle Gingerbread så jag köpte tre påsar som jag kan ha i min rocky road i år. Köpte även årets juleskum på Ö&B och även några julkort.
 
På ICA Maxi hämtade jag ut gästspelaren "Äpple kanel" med kuponger som jag fått från Polarbröd. Var även tvungen att köpa Wasas julknäcke, billiga Ballerina Pepparkaka (två för 15 kronor även här) och slutligen hittade jag en spännande nyhet från Herrljunga - Cider med apelsin och kryddnejlika. Ska bli spännande att testa! :)
 
Har ni fått någon snö idag?
 

Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

Så gott du ska ha det! Spännande cider-nyhet, ska bli kul att få veta vad du tycker..

Svar: Ja, väldigt gott! Mm, ska bli spännande att testa :)
Amandas jul

2012-10-29 @ 20:07:07
URL: http://minvintersaga.blogspot.com
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

AVUNDSJUK! Skaffa bättre skor och en fårskinnspäls. Sen är det långpromenad som gäller :-)

Svar: Ja, får göra det, vore mysigt med en promenad så länge man har kläder på sig :) Imorgon ska jag jobba på dagis också, frågan är vad man ska ha på sig....
Amandas jul

2012-10-29 @ 20:13:45
URL: http://tomtensdotter.se
Postat av: Ellen

Åh va kul med så mycket snö!! Här i Uppsala är marken fortfarande grön...
Jag är riktig nyfiken på den nya smakan av juleskum (eftersom jag älskar den klassiska)Det skulle vara kul att läsa vad du tyckte om dem sen :)

Svar: Hoppas ni får snö snart! Ja, får lägga upp en liten recension till helgen då :)
Amandas jul

2012-10-30 @ 00:49:07
Postat av: Lina

Åh, vad mycket gott du köpt!
Här snöade det massor hela dagen, kom typ 1½dm, men sen övergick det till regn, tyvärr. men det är fortfarande snö kvar :D

Svar: Ja, alldeles för mycket egentligen ;) Ja, börjar bli lite slaskigt här med men det snöar åtminstone nu :)
Amandas jul

2012-10-30 @ 07:45:16
URL: http://sagojul.blogspot.com
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

En massa juligt :D

Svar: Jajemen! :)
Amandas jul

2012-10-30 @ 15:47:09
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Em

Nej men vilken fynddag. Riktigt finurligt med dumle pepparkaka i rocky roaden, kanske man ska prova..

Svar: Det tycker jag absolut! Smaskens :)
Amandas jul

2012-10-31 @ 18:39:27
URL: http://www.eeebee.se/underbarajul



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.