Saturnus glögg

Japp, då var det dags för Saturnus glöggar att recenseras. Deras glögg med whisky har jag redan skrivit några rader om och det inlägget hittar ni HÄR. Nu är även resterande flaskor uppdruckna (som ni kan se nedan) och jag förmodar att väldigt många är intresserade av att veta hur framför allt hallon & lakrits-glöggen smakade. 
 

God jul glögg, alkoholfri
Denna glögg har funnits så länge jag kan minnas och för mig har det alltid varit en STOR favorit. Jag håller helt och hållet med Erika (Tomtens dotter) i att detta smakar PRECIS som en glögg SKA smaka. Det är en bra balans mellan alla kryddor och glöggen smakar verkligen jul eftersom alla julsmakerna finns där.
 
Detta är en glögg som passar både stora och små eftersom den är helt alkoholfri. Förutom att det är ett lysande exempel på hur en glögg SKA smaka så skänker även Saturnus 1 krona till Världens barn för varje såld flaska. Hur bra är inte det då??
 
Betyg: 5/5
 
Glögg med choklad, 15 %
Förra året fick jag prova på Saturnus lättvinsglögg med choklad men detta år skickade dom starkvinsvarianten och det är ju alltid kul att få prova på något nytt.
 
Denna glögg passade bäst att dricka ljummen och den var väldigt svårdrucken när den var för het. Smaken var ganska stark och chokladsmaken hade svårt att komma fram. Det kom dock en svag underton av choklad i eftersmaken och glöggen var absolut inte äcklig, för den dracks ju upp på fem röda om jag säger så. Glöggsmaken var det dock lite sämre med och jag hade gärna sett en touch av apelsin eller något liknande.
 
Betyg: 3/5
 
Glögg med smak av hallon & lakrits, alkoholfri
Detta var glöggen alla pratade om innan den släpptes. Hur spännande låter det inte med hallon och lakrits i en glögg liksom? Efter första klunken blev jag väldigt fascinerad över att dom verkligen lyckats få till smaken av hallonlakritsskalle. Det smakade som godiset i flytande form och det var lite häftigt.
 
Balansen mellan hallon och lakrits var perfekt och jag som var rädd för att lakritssmaken skulle ta över lugnade mig fort för det gjorde den absolut inte. Det enda som kan ses som en liten nackdel när det gäller denna glögg var att den var OTROLIGT söt. Jag vet faktiskt inte om jag druckit en sån här söt glögg förut. Man nöjde sig med en kopp åt gången men trots detta tycker jag att denna glögg är en fantastisk nyhet.
 
Betyg: 4/5
 

Postat av: Julbloggen - Christmas Dreams

Så spännande! Jag ska spara med att recensera min glögg ett tag, men är mycket nyfiken på hur hallon-lakritsskalleglöggen smakar :P

Svar: Förstår det, men jag förstår att du väntar lite också :)
Amandas jul

2012-10-23 @ 16:48:52
URL: http://christmasdreams.webblogg.se
Postat av: Onkis

Vilken härlig julblogg du har,
den närmar sig sakta men säkert nu.
Kul att du hälsade på hos mig.
Må gott!

Svar: Tack så mycket! Jag gillade din blogg med. Ja, imorgon är det bara två månader kvar till julafton :)
Amandas jul

2012-10-23 @ 17:07:08
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Jenny

Själv köpte jag Lingon- och äppelglögg på Ikea igår. Har du smakat den?
Efter att ha läst dina glöggtester så är jag sååå sugen så den ska jag provsmaka ikväll :-)

Svar: Låter intressant! Det har jag inte gjort :) Provsmaka tycker jag!! ;)
Amandas jul

2012-10-24 @ 09:02:39
URL: http://nikitasplace.wordpress.com



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.