Recensioner - Tukan Förlag

Jag har fått turen att recensera två böcker från Tukan Förlag. Båda böckerna är pysselböcker som är anpassade efter barn från fem år och jag har nu kikat igenom dom innan jag kommer ge bort böckerna till min systerdotter på fyra år som verkligen kommer att ÄLSKA dom.
 
God jul! Pysselbok med klistermärken.
Av: Lucy Bowman.
 
Boken "God jul!" innehåller över 800 klistermärken och är perfekt för barn som älskar att pyssla och skapa. Det finns små "uppdrag" i boken där man ska klistra in de klistermärken som finns. Jag tycker denna bok är helt fantastisk. Den är färgglad, varierande och innehåller otroligt mycket trots att boken bara är på 23 sidor. 
 
På Tukans hemsida står det att boken passar till barn mellan 6 och 9 år men jag är övertygad om att många fyra- och femåringar också uppskattar denna. Det är en lärorik bok som även tränar upp finmotoriken på barnen eftersom det som sagt är mycket klistermärken. 
 
Detta är en perfekt bok att pyssla med för barnen i väntan på Tomten.

Jultomten. Pysselbok med klistermärken.
Av: Sam Taplin.
 
 
Boken "Jultomten" påminner väldigt mycket om den första boken "God jul!" trots att den är skriven av en annan författare. Även denna bok är full med klistermärken trots att det är några färre. Denna bok riktar mer in sig på själva Jultomten och jag tycker det är viktigt för barn att tro på Tomten, så detta är också en otroligt lärorik bok.
 
Jag älskar verkligen alla färgglada illustrationer och boken kan nog utan tvekan underhålla ett rastlös barn mer än en liten stund. Full pott i betyg från min sida när det gäller båda böckerna.


Postat av: linajakobsson

Kul med en julblogg, längtar så till julen! :D

Vill du vara med i helgens blogg? Klicka då här:
http://linajakobsson.blogg.se/2012/october/vinnarna-av-veckans-blogg-ny-omgang-av-helgens-blogg.html#comment
Kram! :)

Svar: Ja, jag med :)
Amandas jul

2012-10-20 @ 10:45:45
URL: http://linajakobsson.blogg.se
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE

Åh vad kul med pysselböcker :D

PS. Gillar du te? Då kommer du gilla denna tävling: http://angelica.blogg.se/2012/october/tavling-vinn-te-i-samarbete-med-gyllenekoppen.html

Svar: Ja, eller hur! :) Aha, får kika på den tävlingen då!
Amandas jul

2012-10-20 @ 12:36:13
URL: http://angelica.blogg.se
Postat av: Jul hos Linda

Vilka fina böcker! Önskar att det hade funnits sådana när man själv var liten :)

Svar: Ja, eller hur! Håller helt och hållet med dig :)
Amandas jul

2012-10-20 @ 14:11:56
URL: http://julhoslinda.blogg.se
Postat av: Annika

Snart är julen här igen. Tänker du ha någon julkalender på denna blogg? :)

Svar: Ja, nära nu! Nej, ingen julkalender, men tävlingar kommer absolut att dyka upp ändå :)
Amandas jul

2012-10-20 @ 16:44:25
URL: http://blogofphoto.webblogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.