Lite julshopping.

Hej på er!
Idag drack jag årets första julmust. Det var en ICA Julmust light som hade legat i källaren från förra året. Redan efter första klunken ångrade jag mig djupt för det var bland den äckligaste must jag druckit. Det var som att all kolsyra försvunnit under året och julmusten smakade inte julmust. Nä, då är det tur att jag har en till julmust i kylskåpet från ett "riktigt märke". Tacka vet jag Vasa och Apotekarnes!
 
Har julshoppat litegrann både igår och idag eftersom jag flyttat ihop med en karl som verkligen har NADA i julpyntsväg. Igår var jag på ÖB och köpte två adventsljustakar, lite glittriga kottar, en glittrig stjärna, massa bakgrejer och säkerligen något jag glömt bort. Sedan gick jag på Clas Ohlson och köpte mig två julstjärnor för endast 99 kronor/styck. Idag har jag varit på en liten butik här i byn som ska lägga ner och hade utförsäljning och där hittade jag ännu en adventsljustake, lite julgranspynt, ett doftljus (kanel och apelsin, luktar gudomligt!) och en ljuslykta. Till sist hamnade jag på Dollarstore där jag köpte en liten ljusstake till mitt datumljus och en ljuslykta för tre spänn. Nöjd som attan är jag!
 
Packade undan allt från gårdagens shopping igårkväll så därför har jag bara bilder på dagens handling, men vad gör det egentligen? Ni kommer ju ändå att få se bilder när allt är pyntat och klart :)
 
Förresten - Är det någon som har något tips på kakfat? Alltså, våningsfat, med minst två våningar. Jag vill inte betala en förmögenhet för det och det får se ut i princip hur som helst. Skriv en kommentar om ni vet något!
 
 

Postat av: Helly

Det var mig en redig shopping! Mycket förtjust i sådana järnljusstakar, lite allmoge. Verkligen stämningsfulla :)

2012-10-05 @ 19:14:09
URL: http://hellysjul.blogspot.com
Postat av: Elin

Hej!

Va roligt med massa nya julsaker, åh va det är roligt att hitta fina julsaker :) Själv har jag redan inhandlat en del på Tradera, massa bra där! :)

Har tyvärr inget direkt tips på kakfat att köpa, men däremot en sak som jag själv tänkt göra förhoppningsvis i år. Det är att göra ett eget kakfat! Supersmart! Här kan du ju kika på förslag på google:

https://www.google.se/search?q=g%C3%B6r+eget+kakfat&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=eRVvUKveEcvS4QTHqIHQCw&biw=1920&bih=901&sei=exVvULOQBLD04QTnuIHQBQ

Hoppas det löser sig med kakfatet! :)

Svar: Tradera är ett jättebra tips, så jag ska nog kika mer där! :) Har också tittat på att göra egna kakfat, men jag är så otroligt ohändig så jag vet inte riktigt om jag skulle klara av det, haha. Får fortsätta leta :)
Amandas jul

2012-10-05 @ 19:17:41
Postat av: Johanna

vad mycket fint du verkade ha hittat :D kul!

2012-10-05 @ 19:52:08
URL: http://arildsdottir.blogg.se
Postat av: This christmas

förstår att du är nöjd! med så mycket fint du fann och köpte! härligt!

2012-10-05 @ 21:34:24
URL: http://www.thischristmas.blogg.se
Postat av: Sofia

Längtar så himla mycket till julen och ännu mer när jag hittade din blogg ;)

2012-10-05 @ 22:22:43
URL: http://fulldisclosure.blogg.se
Postat av: Victorias Jul

VAd mycket fina saker du hittat, jag ska åka en sväng till Dollarstore i dag tänkte jag och kika på lite julsaker.
Jag är inte esäker men jag tror att kolsyran försvinner om man har en plastflaska om man har en glasflaska tror jag det blir bättre.

2012-10-06 @ 10:12:39
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Hanneles julparadis

Svagdricka längtar jag efter..

2012-10-06 @ 10:33:31
URL: http://hannelestraditioner.blogspot.se/
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Så fina saker du har hittat :)

2012-10-08 @ 18:25:08
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

nice shopping :D

2012-10-09 @ 18:14:49
URL: http://adaras.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.