Egendesignat glöggset

För ett tag sedan fick jag hem ett glöggset från Slöjddetaljer. Setet innehöll sex glöggmuggar, två stycken skålar och två porslinspennor, en svart och en röd. Idag när jag ändå bara var hemma bestämde jag mig för att pimpa dessa muggar och skålar. Nu ska dom torka i minst fyra timmar innan dom ska in i ugnen i 90 minuter. Sedan är det heeelt okej att maskindiska dom :)
 
Detta set kostar bara 129 kronor och jag tyckte det var hur kul som helst att få designa ett eget glöggset. Nu har ju jag världens kassaste handstil men det är ju faktiskt det som är charmen med det hela tycker jag, att det ska se egengjort och lite "slarvigt" ut och så blev det ju. Vissa skulle säkert kalla det jag gjort för fult men jag är nöjd och tycker muggarna och skålarna är charmiga :)
 
Porslinspennorna var enkla att arbeta med och de gick även att torka bort med en fuktig trasa om man gjorde fel. Både muggarna och skålarna var väldigt fina som dom var också så jag tycker som sagt att det var ett väldigt bra pris för en sån här grej. 
 
Till alla som gillar att pyssla rekommenderar jag detta glöggset. Det var riktigt mysigt att sitta i några timmar och fokusera på att måla rätt samtidigt som julmusiken var på i bakgrunden. En rolig julklapp är det ju också :)
 
Setet hittar ni HÄR.
 

Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

wow, det däär var coolt!! och snyggt!

Svar: Taack! :)
Amandas jul

2012-10-31 @ 15:28:05
URL: http://minvintersaga.blogspot.com
Postat av: Johanna

Verkar kul och blev fint!

Svar: Ja, var riktigt kul! Tack så mycket :)
Amandas jul

2012-10-31 @ 16:35:41
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Så rolig idé :)

2012-10-31 @ 20:29:45
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Vilken kul idé!!! Och fantastiskt bra pris. Dessutom tycker jag att dina dekorerade varianter blev charmiga :-)

Svar: Ja, eller hur! Åh, tack, vad snäll du är! :)
Amandas jul

2012-10-31 @ 20:32:52
URL: http://tomtensdotter.blogg.se



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.