Vår julkokbok

Det finns så ofantligt många julkokböcker och hela tiden kommer det nya. Denna bok som jag har fått från Norstedts förlag är skriven av Sara Begner och släpptes för bara någon månad sedan. Boken jag pratar om är självklart "Vår julkokbok". Boken är tung och full med recept, vilket har gjort att det tagit ett tag att bläddra igenom den. Nu har jag dock lyckats gått igenom den och kan därför komma med en recension av boken.
 
 
Sara Begner - Vår julkokbok
Detta är som sagt en väldigt tung bok, vilket gör att den automatiskt innehåller en hel del. Boken är en sån där julbok som är ett måste att ha hemma. Den innehåller egentligen allt man kan tänka sig och det känns lite som att man samlat ihop jultidningar från de senaste 20 åren och tagit alla recept som finns därifrån. Jag älskar blandningen av mat, bakning och godis och boken är uppdelad snyggt i olika kapitel. Variationen mellan nytt och gammalt är perfekt och jag älskar både de traditionella recepten men även de lite nyare.
 
Detta är ingen avancerad bok med en massa krussiduller hit och dit utan recepten står efter varandra och till detta är det bilder som inte heller är speciellt märkvärdiga, men fina att se på ändå. Förutom en massa recept finns det även en hel del nyttig fakta. Några exempel är koktider på grönsaker, måttenheter och fakta om olika livsmedel. Detta tycker jag verkligen är pricken över i när det gäller denna kokbok, för man lär sig väldigt mycket genom att läsa detta.
 
Som sagt, det är en väldigt bra varation på recept och det finns bland annat recept på kokt lutfisk, marängfudge, lammkorv, pannacotta, saffransbiscotti, glögg och vörtlimpa för att bara nämna några saker. De allra flesta recepten passar året om, så detta är en bok som är värd att ha framme hela tiden.
 
En fullpoängare från min sida!
Sugen på att provläsa boken? Klicka då HÄR!
 
Boken finns att köpa på bland annat Bokus för 169 kronor.

Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

Den landar i min brevlåda vilken dag som helst också! Spännande, verkar bra.

2012-11-14 @ 17:00:13
URL: http://minvintersaga.blogspot.com



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.