Jul-tv!??

Utbudet av jul-tv i år verkar vara otroligt begränsat. Vart har egentligen Leila, Ernst och Tina tagit vägen? Jag kan inte direkt påstå att jag är superintresserad av Jamie Olivers jul, som jag sett att det är ikväll och nästa torsdag. Jag vill ha SVENSK jul i tv och bli bjuden på nya recept som sprider sig över hela landet så som Leilas "rocky road" gjorde. Man tycker ju att TV4 hade kunnat lyckats få någon av dessa tre att ställa upp på ett julprogram även i år, men icke...
 
Någon av alla Sveriges duktiga kockar borde väl vilja göra ett julprogram? Sånt lockar ju trots allt enormt många tittare. Varför inte sätta Per Morberg i rutan till exempel? Eller göra julspecial av "Hela Sverige bakar" och byta namn till "Hela Sverige julbakar". Varför inte juspecial av "Halv åtta hos mig"? Ja, det finns ju hur mycket som helst man hade kunnat göra julprogram av, men nu står vi istället här utan ett enda!!??? Skäms på er ni som ansvarar över detta...
 

Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Det verkar dålig med julprogram i år :(

Svar: Ja, visst är det tråkigt! :(
Amandas jul

2012-11-29 @ 17:23:18
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Lillie - Mer Jul

Jag håller med, hade gärna haft en julspecial med Per Morberg!

Svar: Ja, eller hur! Han skulle bli hur bra som helst tror jag :)
Amandas jul

2012-11-29 @ 17:41:10
URL: http://merjul.blogg.se
Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

Hoppas det kommer mycket jul i tvn längre fram mot jul. Jag brukar aldrig se just matlagningsprogram i juletid, men det är klart att det är ju lite skumt att dom inte satsat i år när alla andra år varit fullproppade med program!

Svar: Ja, hoppas jag med! Läste precis att "Så ska det låta" skulle ha julspecial den 23:e december, men då tittar jag ju hellre på bingolotto :)
Amandas jul

2012-11-29 @ 18:52:59
URL: http://minvintersaga.blogspot.com
Postat av: Hanna - Deck the halls

Jag kollade tablåerna närmare jul och där hittade jag i alla fall både en massa Ernst och jul-Leila. 10 dec börjar tv7 visa repriser av Leilas home delivery - jul och 17 dec börjar tv7 visa repriser av Leilas söta jul. Sen vet jag inte de exakta datumen, men nån gång där i krokarna börjar Jul med Ernst visas i repris från gamla säsonger. Dessutom börjar en ny säsong 16 dec. Äntligen hemma - julspecial visas den 18 dec också. Sen har jag skrivit in i min kalender flera julfilmer som visas i alla möjliga kanaler. Så helt dött tycker jag verkligen inte att det är :)

Svar: Ahaaa, tack för detta! :) Tråkigt med repriser dock, men det är ju bättre än ingenting :)
Amandas jul

2012-11-29 @ 19:51:25
URL: http://deckthehalls.blogg.se
Postat av: Kamilla

Ja, visst är det roligare med svensk jultv, men i brist på annat...
Repriser är ju inte alls lika kul :/

2012-11-29 @ 22:29:32
URL: http://sotjul.blogspot.se/
Postat av: Liza

Älskar också alla mysiga julprogram innan jul! :( Trist med repriser men det får väl bli det om det inte finns ngt annat... Kanske är ngt man missat sen tidigare år :)

Svar: Ja, det är ju sånt man längtar till! Jag hoppas som du att det är något man missat :)
Amandas jul

2012-11-30 @ 09:17:29
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: Linnéa

Du får följa lite matbloggar istället. Det brukar vara gott med recept med julkänsla såhär innan jul! ;)

Svar: Ja, precis, jag får göra det :)
Amandas jul

2012-12-01 @ 18:05:10
URL: http://sockerfritt.blogg.se/
Postat av: Y

Såg att någon ställt frågan om det blir någon jul med ernst iår på tv4 hemsida. Såhär lyder svaret:

"Självklart blir det Jul med Ernst i år också. Närmare bestämt :16/12 kl 20.00,19/12 kl 20.00 och 20/12 kl 21.00 i TV4."

Svar: Tack för kommentaren! :)
Amandas jul

2012-12-05 @ 11:52:00



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.