Första november

Första november.
 
Snön ligger som ett vitt täcke utanför fönstret, risgrynsgröten är uppäten och snart väntar en promenad ner till byn för att äta lunch och eventuellt stoppa i mig en halloweenbakelse. Sådana här dagar är det helt underbart att vara ledig.
 
November som sagt, och nu kan man äntligen börja snacka om julen med andra utan att behöva framstås som en idiot. Egentligen, varför är man dum för att man tycker om att planera och slippa stressa? Det är ju snarare alla andra som har lite svårt med tänkandet som väntar till första advent innan dom ens börjar planera. Ack ack ack, stackare ;)
 
Imorgon funderar jag på om jag ska baka någonting, har ju fått hem några muffinsmixer bland annat så kanske blir fler pepparkaksmuffins? Eller något annat...har ni några tips på muffins? :)
 
Nu ska jag bara njuta av dagen....vad gör ni!?
 

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

http://tomtensdotter.se/2011/september/det-blev-mera-muffins.html detta är mitt standardrecept

Svar: Tack för det! :)
Amandas jul

2012-11-01 @ 12:48:02
URL: http://tomtensdotter.blogg.se
Postat av: ellen

Låter som en mysig start på månaden! Själv jobbar jag och planerar inför julborden på resturangen :D

Svar: Låter som du har det rätt bra du med, trots jobb :)
Amandas jul

2012-11-01 @ 13:23:08
URL: http://entindrandejul.devote.se
Postat av: Sophia Bergman

Så mysigt med massa jul, det är den bästa högtiden!

Svar: Ja, visst är det :)
Amandas jul

2012-11-05 @ 16:00:23
URL: http://sophiabergman.blogg.se/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.