En helomvändning?

Hej!
Det känns lite konstigt att vakna upp till 8 plusgrader när det är i slutet av november. Jag bor ju trots allt i den övre delen av landet, så lite kallare tycker man ju att det borde vara. Hur ser det ut hos er? Finns det någon lycklig själ som ens har snö kvar?
 
Jag har hela tiden tänkt att det blir en snöfri första advent i år, och det tänkte jag förra året också när snön aldrig kom. Det som var så roligt förra året var att första snön kom precis den första advent. Det vräkte ner hela dagen och vill ni bli påminda om hur det såg ut kan ni trycka HÄR för att få en återblick. 
 
Just DÄRFÖR tror jag att vi kan bli överaskade även i år, och det är ju faktiskt roligare att bli överaskad när man inte har några förväntningar alls. Såhär såg det ut på yr.no när jag tittade idag. Det är lite lustigt att det ser ut att vara skitväder ända fram till nästa helg då det plötsligt slår om och blir 12 (!!!) minusgrader, kan det vara möjligt??
 Jag har i vilket fall som helst aldrig tidigare hoppats så mycket på en långtidsprognos som jag gör just nu :)
 

Postat av: Lillie - Mer Jul

Jag satt precis och tänkte på hur tråkigt det är att det inte blir kallt. Jag bor i Västerås och vi har endast haft pyttelite snö som kom för tre-fyra veckor sen, men det var så lite att det knappt la sig.

Svar: Vi hade rätt mycket i några dagar, men sen försvann det också. Hoppas snön kommer för att stanna snart :)
Amandas jul

2012-11-22 @ 17:20:56
URL: http://merjul.blogg.se
Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

Hos oss kom också första snön precis på advent förra året! Här är det mörkt och regnigt och ändå bor jag riktigt högt upp i norrbotten. Men det sägs ju ska bli kallare nu som tur var!

2012-11-22 @ 17:26:09
URL: http://minvintersaga.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Nu vill jag ha vinter!

Svar: Ja, jag med! :)
Amandas jul

2012-11-22 @ 18:53:15
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Mimmi

Åh vilken mysig blogg! Verkligen julkänsla!

Här har vi inte haft någon snö alls! Åh jag är SÅ rädd att det inte ska bli snö på julafton.

Svar: Tack så mycket! :) Snö på julafton blir det alltid....hoppas jag
Amandas jul

2012-11-22 @ 20:12:28
URL: http://mimmimore.blogg.se
Postat av: Melody

Här längst ner i Sverige så var det sol på eftermiddagen och det kändes nästan som vår i luften. Svårt få ihop det med granen på torget som står där och blinkar dygnet runt.
Puss från Melody

2012-11-22 @ 21:09:32
URL: http://Melodyshihtzu.blogspot.se/
Postat av: vita_margarita

Det ser ju lovande ut. Jag vill så gärna ha en vit och (lagom) kall jul.

Tack för en mysig blogg.

Svar: Håller med. Snö och några minusgrader funkar bra :)
Tack för att du kikar in!
Amandas jul

2012-11-23 @ 06:28:24
URL: http://vitamargarita.blogspot.com/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.