Glenfiddich

Förra veckan fick jag frågan om jag ville testa den skotska whiskyn Glenfiddich. Självklart tackade jag ja och idag gick jag för att hämta ut ett paket med whiskyn. Jag hade förväntat mig ett smakprov i form av en liten flaska men i paketet döljde sig en fullstor flaska och en liten påse godis tillsammans med ett handskrivet brev. SÅNT blir man glad av! :)
 
Whiskydestilleriet Glenfiddich firar i år sin 125-års dag, på självaste juldagen. Glenfiddich Solera som jag fick är en skotsk 15-årig whisky med typiska jultoner så som kanel, russin och kryddnejlika. Just Solera är annorlunda i smaken jämfört med många andra whiskysorter. Det beror på att den har lagrats enligt den speciella Solarametoden. Whisky som lagrats på tre olika fat, sherryfat, bourbonfat och amerikanskt ekfat, tappas i ett gemensamt solerafat där blandningarnas olika smaker gifter sig med varandra. Glenfiddich Solera kostar 449 kronor.
 
Whiskyn passar alldeles utmärkt till godis just för att förstärka de juliga tonerna.
 

Jag tackar ödmjukast för det fina paketet och whiskyn kommer att passa perfekt till godisbordet :)
 

Postat av: Ana

Hej Amanda! Jag är en tjej från Kroatien som följer din blogg i jättelänge nu. Är verkligen avundsjuk när jag ser alla jul-produkter (godisar, glögg osv.) som man kan köpa bara i Sverige o inte Kroatien :( Jag har börjat blogga igår och det skulle betyda jättemycket om du hittar tid att kolla lite på den för jag har lagit up många julbilder från min jul i Kroatien. Din åsikt skulle betyda mycket! Tack! Önskar dig redan nu god jul och en jättebra ny år! P.S. Förlåt för min dålig svenska :( Ana

Svar: Hej Ana! Kul att du läser min blogg :) Fina bilder och superhärliga miljöer ni har i Kroatien! God jul och gott nytt år på dig! Kram /Amanda
Amandas jul

2012-12-18 @ 22:54:46
URL: http://coffeeandcake.blogg.se
Postat av: Elisabeth McCann

Glenfiddich är en riktigt fin whiskey - Jag tycker bara om maltwhiskey, inget annat duger :-) Min favorit är dock Glengoyne. Skål!

Svar: Kul att höra! Ska bli spännande att testa :)
Amandas jul

2012-12-19 @ 19:08:05
URL: http://nummernio.blogspot.com/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.