Jag är förälskad.

Det känns som att 2011 är ett speciellt år.
Aldrig förut har jag funderat, planerat och drömt om julen tidigt i oktober, och absolut inte i augusti/september. Jag märker dock att jag inte är ensam. Det är helt fantastiskt att varje dag logga in på bloglovin och se att så många uppdaterar sina julbloggar, och jag måste här och nu få bikta mig inför er:

- Jag har lyssnat på julmusik i säkert två månader nu. (Jag veeeet, det är fel...)
- Önskelistan är redan färdigskriven. (Jag är inte 8 bast längre, men vem älskar inte överaskningar??)
- Alla recept är redan utskrivna och färdigplanerade. (Jag lovar, jag ska inte börja baka innan november!)
- Jag har prickat in dagar för årets julshopping. (Ensam är bäst!)
- Jag har druckit jul-te ända sedan förra julen. (Man får faktiskt det....eller?)
- Varje dag när jag vaknar drar jag upp rullgardinen för att titta om snön har kommit. (Kommentarer överflödiga...)

Jag är beroende, helt fast, och jag tänker inte på annat än julen. Ändå vill jag på något sätt spara alla julkänslor till november och december, men hur lätt är det att styra över sina känslor? Det är väl okej att vara förälskad i julen när man inte har pojkvän? :)

Hoppas ni mår helt underbart, alla julälskare, och som sagt så ÄLSKAR jag att läsa allt ni skriver. Allt från recept till nyheter och allmänt julprat!
(Man kan ju hoppas att ni känner samma sak om mig, haha...)


Postat av: Tomtens Dotter

oj! det där var en confession som heter duga! Men vet du en sak: du får göra precis vad du vill (inom lagens gränser och så vitt jag vet så finns det inga julregleringslagar ännu - som tur är!)



Keep up the good mysfaktor!

2011-10-04 @ 23:01:27
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: TinaGustafsson.com

Som du kanske ha sett så har min julblogg (Tina´s Jul) flyttat till www.tinagustafsson.com och jag har länkat till din blogg på denna sida http://tinagustafsson.com/julbloggar-som-ger-massor-av-julfeeling/



Känner du för att länka tillbaka så får du gärna göra det :-)



För att vara säker på att inte missa något jag skriver om julen så kan du Gilla denna sida http://www.facebook.com/#!/pages/TinaGustafssoncom/192531110782439?sk=app_206747196050374



Det skall bli så mysigt att läsa alla julbloggar igen, det har jag längtat efter i några veckor nu!



Ha det bra så hörs vi bland alla julinlägg :-)

2011-10-04 @ 23:30:25
URL: http://www.tinagustafsson.com
Postat av: TinaGustafsson.com

Wow, vilket härligt inlägg du har skrivit! :-)



Håller med Tomtens Dotter i allt hon skriver här ovan!

2011-10-04 @ 23:31:45
URL: http://www.tinagustafsson.com
Postat av: Tess

Låter hur mysigt som helst!

Blev riktigt glad i kroppen av inlägget.

2011-10-05 @ 10:18:25
URL: http://theresesjul.blogspot.com
Postat av: Fia

Det är faktiskt inget fel i att lyssna på julmusik nu. Som sagt finns inga lagar o regler som säger NÄR det skulle va tillåtet och inte. :)

2011-10-05 @ 14:18:51
Postat av: Helena - Hellys Jul

Du biktar dig för en samling likasinnade ;) Välkommen in i klubben, som det heter. Mys på för snart är det över. Nä, det där lät pessimistiskt. Ta för dig, så menar jag, för det är ju bara en gång per år... :)

2011-10-05 @ 16:09:44
URL: http://hellysjul.blogspot.com
Postat av: Lisas Vinterland

Sv: jaa man minns snöfallet glasklart! Precis vad man gjorde och tänkte fastän åren passerat.. det är en stund som fastnar i huvudet, snöstunden!! =) Längtar till den nu..

2011-10-05 @ 16:53:06
URL: http://lisasvinterland.blogspot.com
Postat av: Falksonchristmas

Det är många här i vårt avlånga land som tänker på julen i stort sett året om. Ser inget fel i det, att tycka om julen säger en hel del om ens personlighet. Jag tror att alla som verkligen gillar julen och lägger stor vikt vid denna högtid är genomsnälla och osjälviska människor. Att börja julmysa redan nu är ett bra sätt att ta tillvara på julstämmningen och det ger mer ju närmare jul vi kommer, så alla julvänner och julbloggare, fortsätt blogga, kommentera och provsmaka! Det skänker glädje till många läsare!



Nu så kommer julen, nu e julen här. Lite mörk och kulen men ändå så kär :-)



2011-10-10 @ 15:30:04
URL: http://falksonchristmas.cybersite.nu/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.