Glöggprovning - SATURNUS.

Först ut i min glöggprovning är Saturnus. Jag fick tre flaskor att prova och dessa har druckits i helgen. Samtliga är nyheter i sortimentet. Vit God jul-glögg (röd finns redan), Glögg med choklad och Glögg med whisky. (De små bilderna är klickbara!)



Tittar man bara på flaskorna så känns de både lyxiga och inbjudande. De två smaksatta glöggarna (choklad och whisky) är två långa och smala flaskor, medans den vita glöggen är kortare och större. Samtliga flaskor går att hitta i dagligvaruhandeln. (De med alkohol i finns på systembolaget.)


Den första glöggen vi smakade var vit God jul-glögg. Detta är en nyhet som är helt alkoholfri och för varje såld flaska skänker Saturnus 1 krona till Världens barn. (Superbra!)
Glöggen hade en "snäll" smak som verkligen passar till barn. Den var len och god och smakade som glögg ska smaka. Den äldsta testaren tyckte att glöggen var lite tam, och vi höll med om allihopa att God jul-glöggen passar främst till barnen.

Kommentarer:
- Lättdrucken.
- God!
- Lite tam kanske, men smakade ändå bra.
- Lagom söt.

3.5/5.


Glögg med choklad var nästa "försökskanin". Jag hade aldrig smakat en chokladglögg förut så jag kände mig lite skeptisk. Glöggen hade en intensiv chokladdoft, och en av testarna beskrev den som "nästan kväljande". En annan tyckte inte att den luktade glögg, men att den doftade choklad. 

Glöggen smakade dock glögg och chokladsmaken var tydlig. Smaken var len, men eftersmaken lite bitter. En av testarna gillade den inte alls, men alla kvinnliga testare tyckte om den. (Alla kvinnor älskar väl choklad!?).

Kommentarer:
- God...
- Godare ju mer man dricker.
- Helt ok, smakar choklad.
- Njaaa..

3/5.


Den sista glöggen från Saturnus var nog den jag mest skeptisk till - Glögg med whisky. Jag gillar inte whisky överhuvudtaget så jag var helt säker på att den inte skulle falla mig i smaken. Det gjorde den dock, för fasen vad god den var! Glöggen smakade precis som en glögg ska smaka och whisky-smaken fanns egentligen inte där, förutom lite i eftersmaken som var lite rökig (på ett bra sätt!)

Alla testare kunde enas om att detta var den godaste glöggen från Saturnus och det var ingen som inte sa meningen "såhär SKA en glögg smaka". Den framkallade julkänslor och hade en len och fin glöggsmak. MUMS!

Kommentarer:
- Den godaste glöggen hittills!
- Smakade inte whisky, men väldigt god.
- Precis såhär ska en glögg smaka.
- Smakar "bandyglögg".

5/5.


Tack till Saturnus för sponsringen. Nästa glögg att testa kommer från Kullamust!





Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.