Glöggprovning - Kullamust.

Kullamust syns sällan i media och jag tror inte jag sett reklam om deras glögg någonstans faktiskt, inte bland bloggar åtminstone. Detta tycker jag är lite tråkigt, och därför kommer här min tredje glöggprovning där jag provar just Kullamust glögg. 

Båda är äppleglöggar och helt alkoholfria. Dom finns att köpa på till exempel IKEA för en billig slant.


Först ut har vi deras vita äppleglögg.
Först och främst måste jag få säga att jag tycker det är lite dumt med kapsyler på glöggflaskor. Det är mycket bättre med en kork ifall man inte dricker upp innehållet i flaskan, så där får Kullamust ett litet minus.

Den vita glöggen hade en ganska stark smak av äpple. Det var som att man hade blandat lite för stark saft och sedan värmt på den. Den där kryddiga smaken som jag gärna önskar finna i glögg kom aldrig riktigt fram, utan det smakade mest varm äppledryck. Väldigt sött, och jag kan tänka mig att glöggen är populär hos barn. Enligt mig och de andra glöggtestarna var det dock ingen glöggsmak, utan det kändes ganska tamt och tråkigt.

En god värmande dryck på vintern är det dock, så jag skulle rekommendera Kullamust att sälja denna året om istället.

Kommentarer:

- Smakar bara äpple.
- Stark saft?
- Ingen glöggsmak.
- Det här skulle barnen gilla!
- God, men lite mesig.


1.5/5 (Glöggbetyg! Annars 3/5)


Näst på tur har vi den röda glöggen.
Jag var ganska säker på att denna skulle smaka i princip likadant som den vita glöggen. Det gjorde den dock inte, trots att smaken påminde mycket om den första. Denna glögg var inte riktigt lika söt som den vita, vilket uppskattades. Äpplesmaken tog dock över, men man kände ändå lite kryddighet från ingefäran och kryddnejlikan. Det var dock ingen större smaksensation och alla kom överens om att även denna glögg passar bättre till barnen och som en god värmande dryck.

Kommentarer:

- Lika tråkig som den första.
- En okej äpplesmak.
- Smakar bättre än den första.
- Denna glögg skulle mina barn också tycka om.

2/5 (Glöggbetyg! Annars 3.5/5)




Tack till Kullamust för glöggen! :)


Postat av: Lisas Jul

Jag gillade den mörkare jättemkt! Men det kändes mer som supergod äppeldryck än just glögg, gillade syrligheten i den :)

2011-12-17 @ 00:50:04
URL: http://lisasjul.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Tror skruvkork kommer ....:)

2011-12-17 @ 20:57:45
Postat av: Amy's piece of cake

Så gott med Glögg, yum!



Just nu har jag en tävling i samarbete med Sockerflinga där man kan vinna ett presentkort. Var gärna med du också!



http://amyspieceofcake.blogspot.com/2011/12/tavling-i-samarbete-med-sockerflinga.html

2011-12-18 @ 12:33:29
URL: http://amyspieceofcake.blogspot.com/



Skriv din kommenter här:
MEN - Undvik att enbart göra reklam för din hemsida/blogg, dessa kommentarer tas bort direkt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar

VÄLKOMMEN
Till Sveriges mysigaste julblogg


[email protected]

Hej!

Denna julblogg startades år 2010 och drivs av mig, Amanda, en tvåbarnsmamma från Hälsingland. Bloggen är som mest aktiv under månaderna september - december då tusentals julälskare tittar in och läser. Jag bjuder på allt från härliga julrecept och tips & trix till tävlingar och recensioner. Allt har såklart med julen att göra :)

Frågor? Samarbetsförslag? Tveka inte att höra av dig.
Min mail läses varje dag och du hittar adressen här ovan.